Lubella jest niekwestionowanym liderem na rynku makaronów w Polsce, posiada także szeroką ofertę innych produktów zbożowych m.in. płatków, mąk i kasz. Dzięki sfinalizowanej w maju inwestycji o wartości 130 mln zł, obejmującej uruchomienie nowoczesnego kompleksu produkcyjnego ze zautomatyzowanym centrum logistycznym, firma będzie jeszcze bardziej efektywna i elastyczna w reagowaniu na potrzeby partnerów handlowych, a co za tym idzie – konsumentów.
Najnowsza inwestycja lubelskiej firmy, która jest największym polskim producentem makaronu, obejmuje budowę hali produkcyjno-magazynowej wraz z infrastrukturą techniczną i instalacją nowoczesnej linii produkcyjnej oraz budowę zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania. Nowoczesne centrum logistyczne pomieści na 12 poziomach blisko 26 tys. miejsc paletowych. Wartość inwestycji to 130 mln zł.
Poza swoją wielkością, centrum imponuje także stopniem zaawansowania technologicznego, głównie nowoczesnych systemów automatycznych, dzięki którym m.in. palety od początku są identyfikowane i w zautomatyzowanym procesie transportu trafiają na miejsce składowania
– poinformował Andrzej Gąsiorek, wiceprezes zarządu Lubelli podczas uroczystości uruchomienia nowego kompleksu produkcyjno-logistycznego w Lublinie.
W 2003 r. Lubella weszła w skład polskiej Grupy Maspex, jednej z największych w Europie Środkowo-Wschodniej firm w segmencie produktów spożywczych. Od tego czasu spożywczy potentat z Wadowic systematycznie inwestował w firmę z Lublina, budując jej silną pozycję w branży.
W rozwój lubelskiej firmy zainwestowaliśmy już ponad 400 mln zł. Dzięki tym inwestycjom Lubella może dziś produkować 170 tys. ton produktów zbożowych rocznie i pomieścić w swoich magazynach 40 tys. palet. Z kolei dzięki modernizacji młyna do przemiału pszenicy durum – obecnie jednego z najnowocześniejszych w tej części Europy – Lubella jako jedyny producent wyrobów zbożowych w Polsce sama mieli zboże. To sprawia, że firma może uchodzić za wizytówkę przemysłu spożywczego nie tylko w Polsce, ale i w Europie
– powiedział Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Maspex.
Oprócz inwestycji w obszar produkcyjno-logistyczny Maspex mocno zaangażował się w budowę marki Lubella, czego efektem jest obecna jej pozycja na rynku. Lubella jest niekwestionowanym liderem na rynku makaronów (z 33-proc. udziałem), wiceliderem na rynku płatków śniadaniowych i czołowym producentem w kategorii mąk. Firma posiada najszerszą ofertę makaronów w Polsce oraz szeroką ofertę płatków, mąk i kasz. To łącznie 70 pozycji towarowych. Produkty opatrzone marką Lubella trafiają do ponad 20 krajów na całym świecie. Są eksportowane m.in. do: Wielkiej Brytanii, USA, Belgii, Litwy, Łotwy, Kanady, Holandii, Irlandii, a także Islandii, Bośni czy Macedonii.
Inwestycja Lubelli ma duże znaczenie dla lokalnego rynku pracy.
W nowym kompleksie produkcyjno-logistycznym powstało 60 nowych miejsc pracy, które zajęli mieszkańcy Lublina i okolic. Obecnie w zakładzie zatrudniamy w sumie ponad 460 osób. Współpracujemy także z zewnętrznymi firmami transportowymi, budowalnymi, służbami technicznymi oraz dostawcami surowców i opakowań. Im bardziej się rozwijamy, tym więcej firm i osób z regionu Lubelszczyzny korzysta ze współpracy z naszą spółką
– zaznaczył wiceprezes Andrzej Gąsiorek. Lubella współpracuje m.in. z ponad 130 rolnikami, skupując ponad 100 tys. ton pszenicy rocznie.
Lokalizacja fabryki makaronu w Lublinie nie była przypadkowa.
Inwestycja Grupy Maspex w nowoczesny kompleks produkcyjny wraz z centrum logistycznym to kolejny dowód na to, jak istotną rolę odgrywa branża spożywcza w krajobrazie gospodarczym miasta. Lublin jest istotnym ośrodkiem rozwoju przemysłu przetwórstwa żywności dzięki wieloletnim tradycjom i położeniu w centrum dużego regionu rolniczego. Lubelszczyzna to polskie centrum produkcji rolniczej, dostarczające 1/3 surowców na krajowy rynek konsumencki oraz miejsce przyjazne dla biznesu
– podkreślił Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. Z pewnością dodatkowym czynnikiem zachęcającym do lokowania tu inwestycji jest utworzona w 2007 r. podstrefa Lublin, stanowiąca część Specjalnej Strefy Ekonomicznej Euro-Park Mielec.
Kompleks produkcyjno-logistyczny w Lublinie to nie jedyna inwestycja realizowana obecnie przez Grupę Maspex. W sumie wchodzące w jej skład firmy finalizują projekty o łącznej wartości 500 mln zł. Także w zakładzie w Olsztynku, w którym produkowane są soki m.in. Kubuś, wkrótce zostanie uruchomiony nowoczesny kompleks produkcyjno-logistyczny. Natomiast plan inwestycyjny w zakładzie w Łowiczu obejmuje m.in. budowę zakładu produkcyjnego z instalacją nowoczesnych linii produkcyjnych i zautomatyzowanego magazynu wyrobów gotowych oraz rozbudowę zaplecza służącego przetwórstwu owoców i warzyw. Obecnie w Łowiczu trwa budowa centrum produkcyjno-magazynowego.
Nowe inwestycje pozwolą Grupie jeszcze bardziej umocnić pozycję w poszczególnych sektorach rynkowych. Obecnie Maspex w swoich zakładach produkuje rocznie ponad 1,5 mld soków, nektarów i napojów, 145 tys. ton makaronów oraz produktów instant oraz 135 tys. dżemów i przetworów. W portfolio firmy są takie marki jak: Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa i Plusssz. To zdecydowani liderzy w swoich kategoriach, którzy cieszą się zaufaniem konsumentów w Polsce oraz innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły w 2017 r. ok. 4,4 mld zł, z czego 1/3 stanowi sprzedaż zagraniczna. Produkty Maspeksu trafiają do ponad 50 krajów na całym świecie.
Artykuł przygotowany pod patronatem Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.