Lotos buduje sieć stacji do szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych poza miastami wzdłuż korytarzy TEN-T (Transeuropejskiej Sieci Transportowej) - Niebieski Szlak. Pierwszych 12 stacji ładowania udostępniono na trasie Warszawa – Trójmiasto. Lokalizacja punktów ładowania została zaplanowana tak, aby najdłuższy odcinek między nimi nie przekraczał 150 km.
"Nasz Niebieski Szlak nazywamy drogą ku przyszłości. Dziś to 12 stacji ładowania samochodów elektrycznych i hybrydowych. Natomiast do końca I kwartału 2020 roku planujemy oddać kierowcom do użytku kolejnych 38 punktów. Wiele z nich zlokalizowanych będzie nie tylko na północy czy w centrum kraju, ale również przy trasach zachodniej i południowej Polski"
- poinformował, cytowany w komunikacie, wiceprezes Grupy Lotos ds. korporacyjnych Jarosław Wittstock.
Jak podała Grupa Lotos, ruszyła nowa kampania wizerunkowa koncernu, która jest kontynuacją cyklu „NAJ nie bierze się znikąd”. Poinformowano, że w internecie i w telewizji można zobaczyć 30-sekundowy spot. Dodano, że w kampanii nacisk położono na innowacyjność, w tym na Lotos Niebieski Szlak. Narratorem kampanii jest dr Tomasz Rożek, fizyk, dziennikarz i popularyzator nauki, występują też słynni sportowcy Kajetan Kajetanowicz i Kuba Błaszczykowski.
Jak powiedziała zastępca dyrektora ds. marketingu Grupy Blanka Przybysz-Skrzyniarz, spółka chce nawiązać kontakt z tymi, którzy postawili lub chcą postawić na nowoczesność i ekologię – społeczność obecnych i potencjalnych kierowców samochodów elektrycznych oraz hybrydowych (z możliwością ładowania). "Mamy dla nich rozwiązanie, które sprawi, że wreszcie będą mogli podróżować wygodnie nie tylko po mieście" - oceniła.