Nawet 10 mln pasażerów rocznie może skorzystać z terminala pasażerskiego Portu Lotniczego w Radomiu po jego rozbudowie - wynika z zamówienia opublikowanego w Biuletynie Informacji Publicznej Przedsiębiorstwa Państwowego \'Porty Lotnicze\". Całkowita powierzchnia budynku ma mieć ok. 30 000 m kw.
Na stronach internetowych BIP Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" (PPL) ukazało się ogłoszenie o zamówieniu publicznym. W związku z planowaną rozbudową Lotniska w Radomiu, zamawiający, czyli Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze", planuje przeprowadzenie czterech postępowań przetargowych.
Chodzi o: wykonanie projektu budowlanego wraz z Programem Funkcjonalno – Użytkowym (PFU) dróg kołowania oraz płyt postojowych; wykonanie projektu budowlanego wraz z Programem Funkcjonalno – Użytkowym towarzyszących obiektów kubaturowych, wykonanie projektu budowlanego wraz z Programem Funkcjonalno - Użytkowym w zakresie parkingów, dróg miejskich, miejsc postojowych i dworców oraz na wykonanie projektu budowlanego wraz z Programem Funkcjonalno – Użytkowym budowy terminala.
Jeśli chodzi o terminal pasażerski, zgodnie z ogłoszeniem ma on być jednokondygnacyjny o przepustowości rocznej co najmniej 3 mln pasażerów, przy założeniu obsługi głównie ruchu czarterowego o dużej sezonowości.
Budynek musi spełniać wszystkie niezbędne funkcje z zakresu obsługi pasażerów odlatujących i przylatujących, a także funkcje komercyjne, magazynowe, techniczne i w ograniczonym zakresie funkcje operacyjne, socjalne oraz biurowe. Wymaga się, aby projekt terminala uwzględniał m.in. wyposażenie w postaci około 30 stanowisk check-in, dziewięć ogólnodostępnych linii kontroli bezpieczeństwa, dziewięć poczekalni odlotowych oraz gate’ów, trzy karuzele bagażowe – czytamy w ogłoszeniu.
Powierzchnia całkowita budynku ma wynieść około 30 000 m kw.
Wykonawca projektu terminala musi opracować na dużym poziomie ogólności koncepcję dalszej modułowej rozbudowy strefy odlotów (checkin, sortownia bagażu, kontrola bezpieczeństwa, poczekalnie odlotowe) oraz przylotów (karuzele bagażowe, sortownia bagażu, kontrola dokumentów na przylotach), zapewniającej całkowitą przepustowość terminala na poziomie 10 milionów pasażerów rocznie – czytamy.
Jeśli chodzi o infrastrukturę dla samolotów, to nowe drogi kołowania mają łączyć płytę postojową oraz płytę odlodzeniową z drogą startową, w tym dwie drogi szybkiego zjazdu, o łącznej powierzchni około 130 000 m kw. Płyta postojowa ma mieć całkowitą powierzchnię około 50 000 m kw. i obejmować dziewięć nowych stanowisk postojowych dla samolotów kodu C (jak np. Boeing 737) oraz dwa stanowiska postojowe kodu E (np. dreamliner Boeinga).
Projekt budowlany zakłada wybudowanie m.in. parterowej hali utrzymania sprzętu lotniskowego, budynek wielokondygnacyjny dla służb lotniskowych oraz centrum zarządzania kryzysowego o funkcjach operacyjnych i socjalnych, budynek wielokondygnacyjny o funkcjach administracyjnych, wielokondygnacyjny budynek Lotniskowej Straży Pożarnej, wraz z garażem, a także m.in. plac manewrowy, parking strefy dostaw, parking dla personelu oraz gości.