Smarfony są ważne dla większości z nas, niezależnie od tego, czy mieszkamy w Europie, czy w USA. Badania pokazują, że korzystamy z nich w podobny sposób, jednak w związku z obchodzonym 8 marca Dniem Kobiet warto zastanowić się, jak panie postrzegają te urządzenia. Czy jest to dla niech „tylko telefon”, czy może użyteczne narzędzie, bez którego nie potrafią już się obejść?
Smartfon ważniejszy od pieluch?
Kobiety przepytane przez amerykańską firmę badawczą Influence Central przyznały, że smarfony stały się niezwykle istotną częścią ich życia. Telefon jest przedmiotem numer 1 dla mam – często nawet ważniejszym od torebki. W 2016 roku wskazało na niego 48% zapytanych kobiet, a jedynie ¼ na torebkę. Cztery lata wcześniej proporcje były nieco inne, odpowiednio 43% - 31%. Torba na pieluchy i przekąski dla dzieci zajęły odległe trzecie i czwarte miejsca.
Stylowy design i przyjemność użytkowania
Smartfon to wielozadaniowy przyjaciel. Ponad połowa Amerykanek za jego pośrednictwem korzysta z mediów społecznościowych, jeszcze więcej pisze wiadomości tekstowe. 38% kobiet wykorzystuje smartfon do przeszukiwania internetu, a jako nawigację GPS używa go 33% pytanych pań. Co druga Amerykanka traktuje go także jako budzik, aż 81% zasypia ze smarfonem przy łóżku.
Wraz ze wzrostem znaczenia smartfonów w naszym codziennym życiu, rosną wymagania w stosunku do samego urządzenia. Zwłaszcza jego wyglądu. Na to oczekiwanie producenci odpowiadają coraz ładniejszymi, lżejszymi telefonami w różnych wersjach kolorystycznych, które możemy dopasować do osobowości. W ubiegłym roku na przykład Honor 9 wyznaczył trend łączący modę, doskonałe rzemiosło i nowoczesne technologie w jednym urządzeniu. Najnowszy model z tej serii, Honor 9 Lite może na przykład posłużyć za lusterko, gdy szybko trzeba poprawić makijaż i występuje w trzech energetycznych kolorach: Sapphire Blue, Glacier Grey and Midnight Black.
(fot. mat. pras.)
Aparat cyfrowy z czterema obiektywami: przyszłość selfie
Wakacyjny Trendomierz Huawei 2017 potwierdza, że niemal wszyscy (95%) Europejczycy w wieku 18-24 lat używają smartfonów do robienia zdjęć. Dużą popularnością cieszą się selfie – 81% badanych wykonuje właśnie autoportrety. Co ciekawe, z badań wynika, że autoportrety są domeną… mężczyzn. Do regularnego wykonywania selfie przyznało się aż 77% badanych mężczyzn i jedynie 69% kobiet. Warto zauważyć, że aż 70% użytkowników w wieku 18-44 lat, publikuje swoje zdjęcia w mediach społecznościowych chwilę po ich wykonaniu. Właśnie dlatego wysoka jakość aparatu do selfie w telefonie jest pożądanym czynnikiem, który wpływa na wybór telefonu.
Przykładowo, wspomniany już Honor 9 Lite, wyposażony w wyświetlacz FullView FHD+ i cztery obiektywy – dwa z przodu (dedykowana kamera do selfie) i dwa w głównym aparacie. Dodatkowo, telefon ten posiada m.in. specjalną funkcję rozświetlania skóry twarzy czy wyostrzenia obrazu, które gwarantują doskonałe selfie. Ponadto, aby zrobić selfie wystarczy pomachać ręką lub uśmiechnąć się by wyzwolić migawkę.
Tak jak w przyjaźni, liczy się niezawodność
Smartfony stały się dla nas urządzeniem, z którego intensywnie korzystamy do łączenia się z siecią. Intensywność damskiego korzystania z telefonu komórkowego jako narzędzia łączności z internetem potwierdzają badania brytyjskiej firmy UKOM. Blisko połowę (49%) czasu spędzonego w sieci (share of minutes – SOM), kobiety spędzają właśnie za pośrednictwem smartfonów. Robi tak jedynie 33% mężczyzn – jak widać panowie częściej wykorzystują inne urządzenia. Co ciekawe, damski SOM jest wyższy od męskiego we wszystkich grupach wiekowych, a największe różnice widać pomiędzy grupami wiekowymi 25-34 oraz 55+.
W związku ze stale rosnącym czasem jaki spędzamy online za pośrednictwem smartfonów, telefony muszą być coraz bardziej niezawodne i pozwalać na wielogodzinne korzystanie z nich bez ładowania. Słuchanie muzyki, oglądanie filmów czy robienie zakupów w sieci jest atrakcyjne, jeśli nie musimy co chwilę szukać gniazdka.