Koniec każdego roku to dla wielu firmy niezwykle intensywny okres. W tym czasie w okolicy Świąt Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku, wypada w sposób szczególny pamiętać o swoich klientach oraz kontrahentach. Z tej właśnie okazji najczęściej rozsyłano do nich życzenia w formie tradycyjnych kartek pocztowych. Wszystko wskazuje jednak na to, że ten trend ulega radykalnym zmianom. Zwyczaj wysyłania świątecznych życzeń trwa, ale w nieco innej formie. Spada popularność obdarowywania kalendarzami, upowszechnia się natomiast wysyłanie życzeń w formie wideo.
Wideokartki świąteczne sprawdzają się zwłaszcza w dużych firmach, które mają do obdarowania znaczną liczbę klientów i kontrahentów – wysyłka życzeń w takiej formie jest znacznie prostsza i mniej czasochłonna niż w przypadku zwykłych kartek.
- Kiedy spojrzymy na nasze biurka w grudniu, to zapewne większość z nas zauważy, że coraz rzadziej otrzymujemy tradycyjne, drukowane kartki, a coraz częściej mają one formę wideo czy przekazów w mediach społecznościowych. Nowe technologie i internet sprzyjają temu, żeby rozwijać swoją kreatywność oraz pomysłowość, jeżeli chodzi o te kartki świąteczne – mówi w rozmowie z agencją informacyjną infoWire.pl Aleksandra Wesołowska, specjalista ds. PR i mediów społecznościowych w Praca.pl.
Z kolei jak zauważa Justyna Wasinkiewicz, kierownik działu wideo w netPR.pl, wideokartka świąteczna jest dobrym materiałem do zamieszczenia w mediach społecznościowych – za jej pomocą możemy bowiem złożyć życzenia także naszym obserwatorom. Samo tworzenie takiej kartki świątecznej pomaga zaś zintegrować osoby zatrudnione w firmie.
- Na pewno dużą zaletą życzeń świątecznych w postaci wideo jest szybkość ich dotarcia. Do wielu firm życzenia wysyłane tradycyjną pocztą trafiają z opóźnieniem. Kiedy mija już magia świąt, nie wywołują one w nas tylu emocji – podkreśla Justyna Wasinkiewicz.
Warto pamiętać, że przesyłanie kartek świątecznych z życzeniami sprzyja budowaniu relacji firmy z obdarowywanymi i kształtuje jej pozytywny wizerunek. Podobnie rzecz ma się z wysyłaniem prezentów do współpracujących z firmami kontrahentów i współpracowników. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie organizacje pozwalają swoim pracownikom na przyjmowanie droższych upominków. Dobrze więc, aby prezenty wyróżniały się nie wartością, ale w inny sposób – najlepiej, żeby były spersonalizowane. Co ciekawe, jeśli chodzi o przekazywane upominki, spada popularność kalendarzy, w cenie dalej pozostają za to słodycze.