Liczba biur agentów współpracujących tylko z PZU przekroczyła 1500 – poinformował prezes towarzystwa Paweł Surówka. Dodał, że w ciągu dwóch lat liczba wzrosła niemal o połowę.
Prezes PZU podkreślił, że to efekt przyjętej w 2017 r. strategii spółki.
- Założyliśmy, że powiększymy liczbę biur o ponad 400. Zależało nam, by były dostępne zwłaszcza dla klientów w małych i średnich miejscowościach. Ten plan udało się zrealizować
– zaznaczył Surówka. Zaznaczył, że agenci z biurami są „wielkim kapitałem i wizytówką PZU”.
Oprócz ponad 1500 biur agentów wyłącznych PZU dysponuje jedną z największych w Polsce sieci własnych placówek, liczącą przeszło 400 oddziałów. Ma prawie 3000 doradców klienta indywidualnego i biznesowego.
Dyrektor zarządzający ds. sprzedaży detalicznej PZU Michał Świderski podkreślił, że spółce zależy, by placówki agentów gwarantowały najlepszą obsługę, dlatego firma zadbała także o ich aranżację.
- Te o najwyższym standardzie mają poczekalnie z ekspresem do kawy, a przy stanowiskach obsługi są panele wygłuszające, które zapewniają dyskrecję w rozmowie z agentem
– dodał.
Grupa PZU jest największą instytucją finansowa w Europie Środkowo-Wschodniej. Zarządza aktywami o wartości prawie 340 mld zł. Ma 22 mln klientów w pięciu krajach. Na czele Grupy stoi PZU SA, którego korzenie sięgają 1803 r., kiedy powstało pierwsze na ziemiach polskich towarzystwo ubezpieczeniowe. Od giełdowego debiutu w 2010 roku PZU należy do najwyżej wycenianych i najbardziej płynnych spółek na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Ma najwyższą spośród polskich spółek ocenę ratingową przyznaną przez agencję S&P Global Ratings. Rating siły finansowej PZU to A-.