Jak dowiedział się portal niezalezna.pl, na targach InnoTrans 2018 Huawei zaprezentował nowe technologie ICT dla kolejnictwa - Urban Rail Cloud oraz Railway IoT Solution. To pierwsze na świecie komercyjne rozwiązania w dziedzinie miejskich sieci kolei dużych prędkości wspomaganych przez OTN.
Tradycyjne, zamknięte architektury IT stosowane w wielu firmach kolejowych, uniemożliwiają współdzielenie zasobów i nie spełniają już potrzeb dzisiejszych kolei, które wymagają dostępu w czasie rzeczywistym do informacji i aplikacji. Budowanie przyszłościowych, inteligentnych miejskich systemów kolei i inteligentnych sieci kolejowych wymaga platformy wykorzystującej chmurę i zaawansowanych rozwiązań teleinformatycznych, które umożliwią informatyzację kolei w celu zwiększenia efektywności operacyjnej i poprawy wrażeń pasażerów.
– Koncentrujemy się na dostarczaniu zaawansowanych rozwiązań, które pomagają operatorom kolejowym zwiększyć komfort podróży pasażerskich, poprawić bezpieczeństwo i zwiększyć wydajność operacyjną. Najnowsze rozwiązania teleinformatyczne Huawei w chmurze dla kolei, zaprezentowane podczas targów InnoTrans, pomogą operatorom kolejowym osiągnąć cyfrową transformację i przyspieszyć innowacyjność usług, poprawiając codzienny transport dla coraz większej liczby pasażerów. Patrząc w przyszłość, Huawei jest zaangażowany w rozwój ekosystemu przemysłowego dla transportu kolejowego i dostarczanie najnowocześniejszych rozwiązań, które spełniają potrzeby operatorów kolejowych – twierdzi Steven Xiong, wiceprezes sektora transportu kolejowego w Huawei Enterprise BG.
Huawei Urban Rail Cloud to inteligentna platforma chmury obliczeniowej, która przyspiesza przejście z operacji jednoliniowych na wieloliniowe dla inteligentnych kolei miejskich. Rozwiązanie to odchodzi od usług zamkniętych w celu osiągnięcia podziału zasobów, alokacji zasobów na żądanie oraz elastycznej ekspansji w zakresie nowych usług.
Rozwiązanie Huawei Railway IoT jest pierwszym w branży rozwiązaniem Narrowband IoT (NB-IoT) dla scenariuszy przytorowych z innowacyjnymi funkcjami, takimi jak współużytkowanie IoT, wizualizacja pracy i znajomość sytuacji. Rozwiązanie to umożliwia operatorom kolejowym opracowanie inteligentnego systemu kolei o wszechstronnych możliwościach detekcji.
Huawei zaprezentował też pierwszą na świecie komercyjną sieć metra OTN (Optical Transport Network): górnowarstwowa sieć komunikacyjna metra w Szanghaju
Shanghai Shentong Metro Group przyjęła rozwiązanie OTN Huawei do budowy górnej warstwy sieci komunikacyjnej dla Shanghai Metro, która została ukończona i oddana do użytku komercyjnego w 2018 roku. Jest to pierwszy przypadek komercjalizacji technologii OTN w globalnym przemyśle kolei miejskiej, co stanowi podstawę sieci o wysokiej przepustowości i niskich opóźnieniach w chmurze usług w przyszłości.