To nowość na polskim rynku bankowym, z której już korzystają pierwsi klienci PKO Banku Polskiego i jest stopniowo udostępniana kolejnym. Pojawiła się w reakcji na rosnące zapotrzebowanie i zainteresowanie Polaków płatnościami w formule „kup teraz, zapłać później”.
„PKO Płacę później” jest dostępne we wszystkich sklepach w Polsce i na świecie akceptujących BLIKA (internetowych i stacjonarnych) oraz w sklepach internetowych przy wyborze metody płatności „Płacę z iPKO” (pay-by-link).
Na czym polega usługa? Nie jest skomplikowana, ale równocześnie bardzo pomocna.
W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie płatnościami w formule ,,kup teraz, zapłać później” wprowadzamy usługę „PKO Płacę później” i stopniowo udostępniamy ją klientom. 🙂 Jest to pierwsze takie rozwiązanie w Polsce wypracowane samodzielnie przez bank. ➡ https://t.co/LSnUDAnJSO pic.twitter.com/yDfxmY1wzK
— PKO Bank Polski (@PKOBP) November 28, 2022
„Wprowadzenie przez PKO Bank Polski rozwiązania z zakresu płatności odroczonych „PKO Płacę później” jest kolejnym krokiem w cyfrowym rozwoju naszej oferty i spełnieniem oczekiwań klientów, którzy cenią sobie wygodę oraz intuicyjną dostępność produktów i usług bankowych. Dostarczamy polskim rodzinom atrakcyjne i bezpieczne narzędzie zapewniające natychmiastowe finansowanie ich potrzeb. To bardzo użyteczne rozwiązanie, dzięki któremu można zrobić zakupy i jednocześnie nie obciążać swojego domowego budżetu, dopóki nie zyska się pewności, że zamówienie spełnia oczekiwania”
– zapewnia Paweł Gruza, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego, kierujący pracami Zarządu.
Klient korzystający z „PKO Płacę później” będzie mógł robić zakupy w ramach limitu i spłacić je w ciągu 30 dni – pieniądze automatycznie zostaną pobrane z jego rachunku w PKO Banku Polskim. O jakich sumach mowa? – chodzi raczej o zwyczajne, nieduże, zakupy.
Według oferty PKO Banku Polskiego minimalna kwota zakupu przy tego typu płatności to 50 zł. Natomiast przyznany limit zależy od zdolności kredytowej danego klienta, maksymalnie jest to obecnie 1000 zł. W pierwszej kolejności będzie udostępniona możliwość odraczania spłat transakcji na wspomniane 30 dni – bezpłatnie i bez żadnych kosztów po stronie klienta, jeżeli dokona spłaty w ciągu tych 30 dni.
Aby aktywować usługę w aplikacji IKO lub serwisie iPKO, wystarczy kliknąć w komunikat o „PKO Płacę później”, przeczytać i zaakceptować regulamin oraz oświadczenia, następnie bank pokaże propozycję limitu – to kwota, do wysokości której klient może płacić za swoje zakupy w ramach usługi. Na koniec klient potwierdzi aktywację usługi narzędziem autoryzacji. Usługę można też aktywować podczas rozmowy z konsultantem na infolinii lub w dowolnym oddziale. Aby skorzystać z usługi w sklepie internetowym, należy wybrać BLIK lub „Płacę z iPKO” jako metodę płatności i skorzystać z kafelka „PKO Płacę później”. W sklepie stacjonarnym – płacąc BLIKIEM przy potwierdzeniu transakcji na smartfonie należy wybrać i zatwierdzić „PKO Płacę później” w aplikacji IKO. Klient banku będzie miał 30 dni na spłatę – może to zrobić samodzielnie lub poczekać na automatyczne rozliczenie.
Transakcja niespłacona po 30 dniach staje się tzw. zadłużeniem przeterminowanym (bank nalicza i pobiera odsetki ustawowe za opóźnienie) – od tego momentu konsument nie może korzystać z „PKO Płacę później”, gdy spłata zostanie dokonana, usługa znów zacznie automatycznie działać.
Jednocześnie w aplikacji IKO i serwisie iPKO klient może sprawdzić: kwotę do wykorzystania i do spłaty w ramach przyznanego limitu, listę transakcji spłaconych i do spłaty oraz datę najbliższej spłaty, może też pobrać potwierdzenie transakcji, gdy jej kwota się zaksięguje.
Korzyści z używania „PKO Płacę później”:
- wygoda – usługa jest dostępna w serwisie internetowym iPKO i aplikacji mobilnej IKO, które klient dobrze zna; nie musi zakładać dodatkowych kont w innych aplikacjach czy serwisach;
- automatyczna spłata – klient nie musi pamiętać o dacie spłaty, odpowiednia kwota za zakupy jest pobierana automatycznie po 30 dniach ze wskazanego w czasie aktywacji rachunku;
- brak opłat – klient nie płaci oprocentowania oraz innych kosztów związanych z udzieleniem lub spłatą limitu na czas; robi zakupy, nawet gdy nie ma wystarczającej kwoty na swoim koncie;
- łatwy dostęp – usługa jest dostępna we wszystkich kanałach bankowych, czyli w aplikacji mobilnej IKO, serwisie internetowym iPKO, można ją też aktywować w dowolnym oddziale banku oraz na infolinii;
- szeroka sieć sklepów – metoda płatności jest dostępna zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych, zakupy w sklepie stacjonarnym klient może zrobić korzystając z BLIKA, w sklepie internetowym korzystając z „Płacę z iPKO” lub BLIKA (nie ma możliwości płatności „PKO Płacę później” w przypadku transakcji BLIK wykonywanych w trybie automatycznego potwierdzania).
Usługa „PKO Płacę później” będzie rozwijana, w kolejnym etapie bank udostępni możliwość rozkładania transakcji na płatne raty, klient będzie podejmował taką decyzję świadomie, o wszelkich kosztach zostanie jasno poinformowany, a oprocentowanie będzie rynkowo konkurencyjne w porównaniu z innymi tego typu usługami.
Więcej szczegółów na stronie internetowej: https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/bankowosc-elektroniczna/pko-place-pozniej/