10 wtop „czystej wody”, czyli rok z nielegalną TVP » Czytaj więcej w GP!

#PomocdlaUkrainy. Ułatwienia dla obywateli Ukrainy w PKO Banku Polskim

PKO Bank Polski wprowadził pakiet rozwiązań dla obywateli Ukrainy, którzy już korzystają lub chcą skorzystać z oferty banku. Od teraz PKO Konto bez Granic jest bezpłatne za prowadzenie przez 12 miesięcy od dnia otwarcia, a tymczasowa karta do konta może być wydana w momencie otwarcia konta w wybranych oddziałach banku. Bank zniósł opłaty za szybki przelew do Kredobanku i za zlecenie przelewu zagranicznego do każdego banku na Ukrainie.

materiały prasowe

- PKO Bank Polski zawsze aktywnie włącza się w pomoc osobom potrzebującym. Dlatego wojna i trudna sytuacja naszych sąsiadów nie pozostawia nas obojętnymi – niezwłocznie  dokonaliśmy zmiany w naszej ofercie dla obywateli Ukrainy. Mamy nadzieje, że to ułatwi im pobyt w naszym kraju. W działania pomocowe włączyła się cała społeczność Banku, wspólnie angażując się w działania na rzecz przybywających z Ukrainy

– mówi Iwona Duda, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.

W ramach zmienionej oferty bank proponuje:
1.  Konto bez Granic bez opłaty za prowadzenie przez 12 miesięcy od otwarcia. Przy otwarciu konta dla obcokrajowców nie jest wymagane:
­    posiadanie adresu zamieszkania w Polsce,
­    telefon polskiego operatora sieci komórkowej;
2. Tymczasową kartę do konta, wydawaną od razu przy otwarciu konta w wybranych oddziałach banku;
3. Zniesienie opłaty za szybki przelew do Kredobanku i za zlecenie przelewu zagranicznego do każdego banku na Ukrainie.

Oferta obowiązuje przez 3 miesiące. 

Fundacja PKO Banku Polskiego uruchomiła specjalne konto do wpłat, na rzecz pomocy dla Ukrainy. Pomóc można wpłacając dowolną, najmniejszą nawet kwotę. Dane do przelewu:
Fundacja PKO Banku Polskiego
Tytuł: Wpłata na pomoc dla Ukrainy
Nr konta: 47 1020 1068 0000 1002 0172 3014
Wpłaty możesz również dokonać w aplikacji mobilnej IKO. 

Gotówki nie zabraknie – zachowajmy spokój

Obserwujemy zwiększone zainteresowanie wypłatami gotówki zarówno w oddziałach, jak i w bankomatach. PKO Bank Polski jest dobrze przygotowany na tę sytuację, podobna miała już miejsce na początku 2020 r. tuż po wybuchu pandemii COVID-19. Bank dysponuje odpowiednimi zasobami gotówki i w większości oddziałów oraz bankomatów jest ona dostępna na bieżąco. W niektórych lokalizacjach, gdzie popyt na gotówkę jest szczególnie wysoki, przejściowo, do momentu dostarczenia jej kolejnego transportu, wypłata gotówki może być utrudniona. Są to jednak sytuacje, które mają charakter lokalny i krótkotrwały, a ich jedynym powodem są ograniczenia logistyczne. 

Zwracamy także uwagę na fakt, że większe wypłaty gotówki w oddziałach trzeba awizować – czyli uprzedzić oddział o zamiarze takiej wypłaty i umówić się na dogodny termin dokonania takiej operacji. Konieczność awizacji większych wypłat nie jest nowym rozwiązaniem - stosowana jest od wielu lat i wynika z konieczności zaplanowania z wyprzedzeniem odpowiednich dostaw gotówki. Wysokość wypłat, które trzeba wcześniej awizować może być różna w zależności od oddziału.
Wszystkich klientów zachęcamy do korzystania z rozwiązań bezgotówkowych – przelewów, płatności kartowych i transferów BLIK.

 



Źródło: niezalezna.pl

#Ukraina

gb