Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Reklama
Gospodarka

Franczyza w małym mieście – prosperujący sklep w Twojej okolicy

Polskiej gospodarki nie budują wyłącznie duże firmy z największych polskich miast. Swój ważny wkład w rozwój rodzimej przedsiębiorczości mają również mali przedsiębiorcy, działający w niewielkich miejscowościach. Tworzą miejsca pracy, często współpracują z lokalnymi dostawcami, płacą lokalnie podatki, przyczyniając się do wzrostu PKB. Takimi małymi, ale aktywnie działającymi przedsiębiorcami są franczyzobiorcy sklepów Żabka. Dziś ponad 7 tys. drobnych przedsiębiorców prowadzi placówki niemal w całej Polsce, w tym coraz częściej w miejscowościach poniżej 20 tys. mieszkańców. W samym 2021 r. powstało 1100 placówek Żabki, w 116 lokalizacjach szyld Żabka pojawił się po raz pierwszy.

Autor: redakcja

Choć czasy nie są łatwe – najpierw pandemia COVID-19, a teraz wojna w Ukrainie – to w takich warunkach decyzja o założeniu własnej działalności jest łatwiejsza, gdy przedsiębiorca ma poczucie bezpieczeństwa, a jego biznes opiera się ona na sprawdzonym wzorcu. Taką formą współpracy jest franczyza. Jak wynika z danych PROFIT System za rok 2020, w naszym kraju funkcjonuje ponad 1,3 tys. sieci franczyzowych, z którymi współpracuje 83 tys. przedsiębiorców–franczyzobiorców. Co istotne, aż 8 na 10 franczyz są to krajowe marki. Do najpopularniejszych biznesów w sektorze handlu należą sklepy spożywcze, a wśród nich są te działające pod szyldem Żabka, których jest w całej Polsce ponad 8 tys.

Reklama

Wsparcie franczyzobiorców

Współpraca z Żabką cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród osób z małych miejscowości, liczących nawet po kilka tysięcy osób.

– Mieszkańcy małych miast coraz bardziej cenią sobie wygodę i możliwość szybkiego załatwienia kilku spraw w jednym miejscu. Nasze sklepy umożliwiają zrobienie drobnych zakupów, kupienie ciepłej przekąski czy smacznej kawy, a także opłacenie rachunków oraz nadania paczki. Prowadzenie takiego sklepu to idealny pomysł na biznes dla wszystkich osób, które nie chcą emigrować za pracą do dużych aglomeracji, czują się dobrze w swojej miejscowości i znają lokalną społeczność

– mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

– Dzięki wsparciu, jakie oferujemy na start, nasi franczyzobiorcy mogą korzystać z szerokiego wachlarza instrumentów, które umożliwiają szybkie wdrożenie oraz prowadzenie z sukcesem swoich lokalnych biznesów

– dodaje. 

W 2021 r. sieć otworzyła sklepy w 338 gminach. Aż w 116 miejscowościach zielony szyld Żabki pojawił się pierwszy raz. 

Przedsiębiorcy współpracujący z Żabką dokładają swoją ważną cegiełkę w rozwój gospodarki – tworzą wspólnie z siecią 40 tys. miejsc pracy, generują wpływy podatkowe do lokalnych budżetów, nierzadko także współpracują z lokalnymi dostawcami, których produkty znajdują się na sklepowych półkach.

Sprawdzony biznes, spokojniejszy rozwój

Nie ma się co zatem dziwić, że grono franczyzobiorców Żabki stale się powiększa. By otworzyć własny sklep, ważna jest motywacja, zaangażowanie i chęć do działania. Sieć wspiera nowych przedsiębiorców w nowej roli. Otrzymują oni w pełni wyposażony, umeblowany i zatowarowany sklep w dobranej przez sieć lokalizacji, tak aby miał szansę na najskuteczniejszy rozwój. Dodatkowo zyskują dostęp do szkoleń i szeregu nowoczesnych narzędzi, w tym aplikacji Cyberstore, umożliwiającej zdalne zarządzanie placówkami za pomocą smartfona. Franczyzobiorcy mogą też liczyć na wsparcie logistyczne z dostawami bezpośrednio do sklepów, serwisowe i techniczne oraz satysfakcjonujący przychód miesięczny. Ponad 76 proc. franczyzobiorców osiągnęło 20 tys. zł lub więcej w okresie styczeń–marzec br. W ubiegłym roku sieć stworzyła też „Polisę na biznes” – specjalne ubezpieczenie chroniące franczyzobiorców przed ewentualnym zakończeniem współpracy z ujemnym wynikiem finansowym. 

Atrakcyjna oferta

Rozpoczęcie współpracy z siecią wiąże się przy tym wszystkim z kosztem około 5 tys. zł – wydatkowanym na zakup kasy fiskalnej czy koncesji, która refundowana jest po 3 miesiącach współpracy. Dzięki temu w każdym zakątku Polski mogą rozwijać swój biznes, zyskiwać grono stałych klientów, a przy tym mieć swój wkład w rozkwit polskiej gospodarki.

– Oferta franczyzowa sieci jest niezwykle zachęcająca, nie trzeba dużo inwestować, aby rozpocząć ten biznes, wystarczy jedynie ok. 5 tys. zł. Oczywiście prowadzenie własnej placówki wymaga zaangażowania, codziennego dopilnowania, nawet gdy ma się zaufany zespół. Osobiście jestem jednak bardzo zadowolony ze swojej decyzji o otwarciu Żabki – nie żałuję tego w najmniejszym stopniu i zachęcam do tego innych, którzy poszukują zmian w życiu zawodowym czy chcą rozwijać się w sprawdzonym biznesie przy wsparciu sieci. Żabka daje taką szansę

– podkreśla Bartosz Zieliński, franczyzobiorca z Lęborka.

Więcej informacji o franczyzie na: https://www.zabka.pl/franczyza

Autor: redakcja

Źródło: Materiał Partnera/niezalezna.pl
Reklama