Na rynku RTV producenci dostrzegają dwa główne trendy: wzrost zainteresowania Smart TV oraz rosnące przekątne ekranów sprzedawanych telewizorów – czytamy w raporcie.
Obecnie już 80 proc. sprzedanych telewizorów stanowią modele Smart TV, czyli takie wykorzystujące nowoczesne technologie, które umożliwiają korzystanie z filmów, muzyki za pośrednictwem internetu. W 2016 r. było to tylko 60 proc. sprzedaży. Jednocześnie Polacy wybierają coraz to większe rozmiary telewizorów. Obecnie najchętniej wybierają te z ekranami rozmiarach powyżej 40 cali. Coraz częściej też są to telewizory UHD (4K) Smart TV o przekątnej 50 cali i większe, z najbardziej zaawansowanymi technologiami. Od lipca ubiegłego roku do lipca 2017 roku prawie o połowę wzrosła sprzedaż telewizorów o przekątnych 60 cali i większych. Jednocześnie w tym samym okresie o kilkanaście procent spadło zainteresowanie telewizora-mi o przekątnych do 39 cali.
- Częściej wymieniamy telewizor czy sprzęt AGD niż meble, które stoją raczej wiele lat. Coraz więcej produktów jest smart i coraz trudniej wybrać coś co nie będzie smartem. Coraz częściej kupujemy świadomie produkty smart żeby ułatwiały nam życie – mówi w rozmowie z newsrm.tv Michał Kanownik, prezes Zarządu ZIPSEE Cyfrowa Polska.
W przypadku sprzętu AGD Polacy coraz chętniej wybierają chłodziarki z technologią NOFROST. Konsumenci stawiają także na pralki typu SLIM o wyższej klasie energetycznej, z większym załadunkiem i jednocześnie o jak najmniejszym rozmiarze.