Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Programy biurowe a ochrona danych po wprowadzeniu RODO. O czym trzeba pamiętać?

Korzystasz w firmie z narzędzi pakietu Microsoft Office? Pamiętaj, że zarówno na twojej poczcie, jak i w innych dokumentach znajdują się dane osobowe. Po 25 maja ich przechowywanie i przetwarzanie niezgodnie z przepisami RODO, może grozić wysokimi karami. W jaki sposób przedsiębiorcy używający pakietu Office mogą dopełnić obowiązków związanych z RODO?

bsdrouin; pixabay.com / Creative Commons CC0

Obowiązek zapewnienia zgodności spoczywa na administratorze danych osobowych, czyli firmie, która korzysta z usługi Office 365. Microsoft zapewnia, że w tym aspekcie wspomaga firmy korzystające z ich pakietu. W jaki sposób?
 

- Mamy 4 obszary, które pomagają zorganizować ten proces. Pierwszy to identyfikacja danych, drugi – ochrona tych danych. Z kolei trzeci to zarządzanie, sprawdzenie czy dane są używane we właściwy sposób. Ostatni obszar to raportowanie, czyli udowodnienie, że tylko powołane osoby w określonym czasie miały dostęp do danych i że dane zostały usunięte w określonym czasie albo zostały zachowane, ponieważ wymagały tego inne przepisy – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Paweł Wróbel, Doradca Techniczny Kluczowych Klientów w firmie Microsoft. 


Istotną funkcją dla przedsiębiorcy może być również mechanizm szyfrowania, który zapewnia, że nawet jeśli plik opuści daną firmę czy organizację, to osoby niepowołane nie będą w stanie go odczytać ani wydrukować.

 

 



Źródło: niezalezna.pl, infowire.pl

#RODO #ochrona danych osobowych #nowe technologie #cyberbezpieczeństwo

redakcja