Na razie Polacy są jeszcze dosyć wstrzemięźliwi, jeśli chodzi o szukanie pracy w serwisach społecznościowych. Należy się jednak spodziewać, że pójdziemy śladem Amerykanów i będziemy się przekonywać do tego coraz mocniej. Sprzyjają temu działania samych portali społecznościowych – stale rozbudowują one narzędzia pomagające w szukaniu pracy. Na pewno osobom, które dbają o swój biznesowy wizerunek w social mediach, będzie więc znaleźć zatrudnienie łatwiej.
- Facebook jak najbardziej może być wsparciem w poszukiwaniu pracy. Po pierwsze mamy dostęp do grup branżowych, na których pojawia się wiele ogłoszeń unikalnych i publikowanych szybciej niż na klasycznych portalach pracy. Mamy osobisty kontakt z umieszczającym ogłoszenie, co daje nam pewną przewagę […]. Warto też pamiętać o tym, że na grupach branżowych możemy zaprezentować się jako ekspert – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Franciszek Georgiew, założyciel agencji marketingowej Social Tigers.
W kontekście powyższego nie powinno dziwić np. otwieranie przez Facebooka różnych centrów szkoleniowych, m.in. dla przedsiębiorców czy osób szukających pracy. Jedno z nich ma powstać wkrótce w Polsce.
- Może być to ciekawym wsparciem i rozwinąć kompetencje cyfrowe wśród Polaków – zauważa ekspert.