Umowę na realizację kolejnego odcinka drogi krajowej nr 47 czyli popularnej Zakopianki pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem podpisał dziś szef krakowskiego oddziału GDDKiA Tomasz Pałasiński z prezesem firmy Intercor z Zawiercia, która zrealizuje inwestycję.
Obecny podczas podpisania umowy w miejscu rozpoczęcia odcinka nowej drogi w Rdzawce minister infrastruktury Andrzej Adamczyk powiedział, że ta inwestycja powinna ruszyć już w 2015 r., ale została wstrzymana przez poprzedni rząd.
Dzisiejszy dzień należy do szczególnych dla Podhala i wszystkich mieszkańców naszego kraju, którzy od czasu do czasu wybierają się na Podhale. To wielka determinacja polityków, to wielka determinacja parlamentarzystów
– powiedział minister.
Przed chwilą podpisana została umowa na projekt i budowę dwujezdniowej drogi #Rdzawka #NowyTarg z firmą INTERCOR. #GDDKIA #Zakopianka #ŁączymyPolskę #AndrzejAdamczyk pic.twitter.com/PcNWZ4yH6L
— GDDKIA Kraków (@GDDKiA_Krakow) 19 września 2018
16 kilometrowy odcinek nowej Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu ma być gotowy we wrześniu 2023 r. Koszt inwestycji to 880 mln 100 tys. zł.
W ciągu nowej dwupasmowej drogi powstaną cztery węzły, w tym dwa w Nowym Targu oraz w Obidowej i Klikuszowej. W 90 procentach trasa będzie przebiegała nowym śladem.
Pierwotnie przetarg na realizację tej inwestycji wygrała chińska firma Stekol, ale ostatecznie nie spełniła wszystkich kryteriów i oferta ta została odrzucona. W związku z wyłonieniem kolejnej, droższej oferty, konieczne było podpisanie przez ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka aneksu do umowy gwarantującej sfinansowanie inwestycji. Jest ona o 90 mln zł droższa w stosunku do wcześniej przyjętych kosztów.
Odcinek Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu będzie łączył się z istniejącym dwujezdniowym odcinkiem z Rdzawka - Chabówka. Na kolejnych trzech odcinkach w kierunku Krakowa prace nad nową Zakopianką są już mocno zaawansowane.