Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

200 milionów transakcji w aplikacji mobilnej PKO BP. Grono użytkowników IKO wciąż rośnie

Od początku funkcjonowania na rynku aplikacji mobilnej IKO klienci banku PKO BP wykonali za pośrednictwem swoich telefonów łącznie 200 milionów transakcji. Najczęściej klienci zlecają za pomocą IKO przelewy, płacą za zakupy w sklepach internetowych, a także w tradycyjnych sklepach - zbliżeniowo.

youtube.com/PKO Bank Polski [screenshot]

IKO to 3,5 miliona aktywnych aplikacji i dziesiątki funkcji dostępnych za pośrednictwem telefonu. Zarówno grono użytkowników, jak i katalog operacji, które można wykonać w aplikacji mobilnej PKO BP, stale rosną. Od prawie roku klienci PKO Banku Polskiego w każdym kolejnym miesiącu częściej logują się do aplikacji mobilnej niż do serwisu internetowego.

- IKO to dziś główny kanał kontaktu banku z klientami i klientów z bankiem – w naszej aplikacji można zrobić wszystko, co niezbędne do codziennego zarządzania finansami i dużo więcej. Coraz szersze grono naszych klientów bankuje już wyłącznie przez telefon i ten trend jest też znakomicie widoczny na całym rynku bankowym. Na pierwsze 100 milionów transakcji czekaliśmy ponad 5 lat, a drugie tyle nasi klienci wykonali już w niespełna rok. Bankowość mobilna konsekwentnie zastępuje inne formy zarządzania finansami czy dokonywania codziennych płatności, bo są po prostu dla klientów najwygodniejsze i dostępne od ręki

– mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Wśród 200 milionów operacji dokonanych dotychczas przez klientów w IKO najczęściej pojawiają się przelewy, płatności BLIKIEM w sklepach internetowych, a także płatności zbliżeniowe w sklepach stacjonarnych. W samym I kwartale 2019 roku bank zanotował ponad 33 miliony transakcji w IKO.

Dzięki ciągłemu rozwojowi IKO i rosnącemu gronu klientów aplikacja największego polskiego banku została dwukrotnie wyróżniona w zestawieniu prestiżowego brytyjskiego magazynu Retail Banker International jako najlepsza na świecie, pokonując aplikacje takich gigantów jak JP Morgan Chase, Barclays czy Bank of America. Obecnie w dwóch głównych sklepach z aplikacjami klienci wystawili IKO już ponad 350 tysięcy ocen ze średnią 4,8 na 5 możliwych gwiazdek.

Dzięki ostatnim aktualizacjom, w aplikacji IKO pojawiły się m.in. mobilna autoryzacja operacji, wnioskowanie o kartę kredytową oraz wygodne zlecenie stałe na cele charytatywne. Aktualnie prowadzone są prace nad projektem „Talk to IKO”, który umożliwi głosowe sterowanie aplikacją, a w przyszłości także innymi usługami dodanymi. W najbliższych aktualizacjach w IKO pojawi się także możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej, opłacania parkingu i zakupu kart podarunkowych.

 



Źródło: media.pkobp.pl, niezalezna.pl

#IKO #PKO BP #aplikacja mobilna

redakcja