"Od 2005 roku już 100 mln pasażerów wybrało zakup biletów PKP Intercity przez system e-IC. Tylko 2019 roku pasażerowie nabyli tą drogą ponad 14,5 mln biletów. Internetową sprzedaż szczególnie upodobali sobie studenci, którzy stanowili aż 26 proc. ubiegłorocznych użytkowników e-IC. Po skorzystaniu z systemu w podróż z PKP Intercity ruszyło wówczas ich niemal 4,5 mln"
- napisano w komunikacie.
W 2019 r. największą popularnością wśród użytkowników systemu cieszyły się podróże między Warszawą a Krakowem oraz Warszawą a Trójmiastem.
"Popularność kolei w Polsce bezustannie rośnie. Najlepszy od blisko 20 lat wynik, ponad 335 mln pasażerów, którzy w 2019 roku wybrali podróż pociągiem, niezbicie tego dowodzi. Polska kolej śmiało sięga po nowoczesne rozwiązania. Dynamicznie rosnąca popularność internetowego systemu sprzedaży e-IC, oferowanego przez PKP Intercity, świadczy o tym, że przewoźnik stosuje rozwiązania, które odpowiadają potrzebom podróżnych" – powiedział, cytowany w komunikacie, wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.
System e-IC umożliwia pasażerom kupno biletów na połączenia krajowe oraz wybrane połączenia międzynarodowe realizowane przez PKP Intercity.