Po kupnie X, Musk wprowadził szereg zmian przywracających wolność wypowiedzi na platformie. M.in. usunął "moderatorów" treści i przywrócił wcześniej zablokowane konta. Za rzetelność wpisów odpowiada sama społeczność, która może dodawać notki prostujące kłamstwa, czy rozszerzające kontekst przez co często eliminowana jest manipulacja.
Zmiany nie spodobały się Światowej Federacji Reklamodawców. Rozpoczął się bojkot platformy w wyniku czego, X odnotowała spadek przychodów.
W zeszłym roku do federalnego sądu w Teksasie Musk złożył pozew przeciwko Federacji. Zdaniem miliardera działania reklamodawców miały na celu narzucenie standardów bezpieczeństwa marki, co wpłynęło na interesy konsumentów. Oprócz organizacji pozwane zostały także CVS i Twitch. Teraz lista została rozszerzona.
O całej sprawie informuje "Portal Spożywczy". Jak przekazał, do listy pozwanych dołączyły: Nestlé, Lego, Tyson Foods, Abbott Laboratories, Colgate-Palmolive, Pinterest i Shell International. Jak podaje portal money.pl:
"firmy wymienione w pozwie nie odpowiedziały jeszcze na pytania mediów".