Zamach antydemokratyczny. Ryszard Kalisz i postkomunistyczna hydra » CZYTAJ TERAZ »

Pierwsza reklama... CIA. Agencja stawia na różnorodność

Amerykańska Centralna Agencja Wywiadowcza (CIA) pokazała swoją pierwszą telewizyjną reklamę, zachęcającą do wstąpienia w jej szeregi. Minutowy klip jest pokazywany na platformach streamingowych oraz na portalu YouTube.

Kadr z nagrania
Kadr z nagrania
screen z Youtube (@ Central Intelligence Agency)

Opublikowany w poniedziałek przez Agencję spot jest zatytułowany "Odkryj CIA: twój kraj liczy na ciebie" i pokazuje profesjonalnie sfilmowane sceny z pracy szpiega, jak np. odbieranie tajnych informacji od informatorów. "Nigdzie indziej nie zrobisz tak wiele dla swojego kraju jak w CIA" - zachęca rekrutów na ekranie przedstawiciel tej instytucji.

Jak zauważa "New York Times", choć CIA reklamowała się dotąd i prowadziła rekrutację na wiele różnych sposobów, m.in. na uczelniach czy w internecie, to nigdy jeszcze nie robiła tego za pośrednictwem reklam telewizyjnych.

Agencja twierdzi, że publikacja reklamy nie jest spowodowana brakiem zainteresowania ze strony potencjalnych rekrutów; chętnych co roku są tysiące, a według CIA ubiegły rok był najbardziej udanym pod względem rekrutacji w historii Agencji. Mimo to wywiad musi konkurować o najzdolniejszych pracowników z sektorem prywatnym, zwłaszcza w przemyśle technologicznym.

Zdaniem cytowanych przez "NYT" byłych oficerów agencji, sięgnięcie po nowe medium może być sposobem na dotarcie nie tylko do osób świeżo po studiach, ale i do ludzi mających już za sobą doświadczenie w pracy.

Amerykanie konsumują obecnie więcej treści na platformach streamingowych niż kiedykolwiek, a my chcemy być częścią tego, co oglądają

 - powiedziała rzeczniczka CIA Nicole de Haay.

"NYT" zauważa, że opublikowany film wyraźnie stawia na różnorodność: w reklamie występują zarówno aktorzy o azjatyckich korzeniach, jak i czarnoskórzy. Wewnętrzny raport CIA z 2015 roku wykazał, że personel agencji przez ostatnie dekady stawał się coraz bardziej homogeniczny rasowo. 

 

 

 

 



Źródło: niezalezna.pl, PAP

#CIA #wywiad USA #Stany Zjednoczone #USA #reklama

tm