30 sekund - tyle wystarczyło, aby lewicowa alternatywa platformy x.com zablokowała użytkownika, który sprzeciwia się siłowym wpajaniu ideologii gender. Profil End Wokeness na BlueSky nie zaatakował nawet w żaden sposób tych środowisk, a przedstawił biologiczne fakty. Co ciekawe, z lewackiego, mającego zapędy cenzorskie serwisu korzysta premier Donald Tusk.
BlueSky to kolejny serwis mediów społecznościowych, który do złudzenia przypomina dawny wygląd platformy X, czyli Twittera. Przez pierwsze lata działalności nie zbierał zbyt wielu użytkowników. Liczba osób rejestrujących się na platformie zaczęła rosnąć po wyborach w USA. Chodzi głownie o ludzi o liberalnych i lewicowych poglądach, którzy są rozgoryczeni zwycięstwem konserwatysty Donalda Trumpa, którego wsparł właściciel X Elon Musk.
Do użytkowników BlueSky dołączają też dziennikarze i politycy. O założeniu tam konta poinformował nawet ostatnio premier Donald Tusk. - Słyszałem, że jest Was coraz więcej na tej drugiej aplikacji Od dziś jestem też na Bluesky - napisał na x.com, dołączając link do swojego profilu na platformie, która reklamuje się hasłem "media społecznościowe takie, jakie powinny być". Szybko okazało się, że slogan ten to stek bzdur.
Profil na BlueSky założył popularny na x.com użytkownik "End Wokeness". Na swoim pierwotnym koncie często punktuje on logiczne braki w postępowej ideologii i ostrzega przed niebezpieczeństwem związanym m.in. z operacjami zmiany płci. Na profilu alternatywy postanowił również to zrobić. I choć w żaden sposób nikogo nie atakował, a po prostu przedstawił biologiczne fakty - ŻE ISTNIEJĄ TYLKO DWIE PŁCI - jego konto zablokowano w rekordowe 30 sekund!
Got banned from BIuesky within the first 30 seconds for posting a biological fact pic.twitter.com/uxQzPVn2SR
— End Wokeness (@EndWokeness) November 17, 2024
Według danych przedstawionych przez oficjalne konto aplikacji, na BlueSky jest obecnie 18 milionów użytkowników. Wbrew temu, do czego przekonują "postępowe" elity, wciąż nie jest jednak on żadną konkurencją dla x.com. Według portal similiarweb.com platformę Elona Muska odwiedza dziennie około 151 miliona osób, podczas gdy nowy portal zaledwie 2,8 mln.