Znana sieć barów szybkiej obsługi KFC zaliczyła w Niemczech niemałą wpadkę. W firmowej aplikacji dla niemieckich użytkowników wysłano powiadomienie o możliwości zamówienia kurczaka z serem z okazji... Nocy Kryształowej. KFC przeprosiło za tę sytuację.
"To dzień wspomnienia Nocy Kryształowej. Podaruj sobie bardziej delikatny ser na twoim chrupiącym kurczaku. Teraz w KFCheese" - tak brzmiało powiadomienie, które trafiło do niemieckich użytkowników aplikacji sieci barów KFC.
😂 KFC w Niemczech ma małą wtopę - ustawili reklamy, żeby automatycznie pobierały wydarzenia z kalendarza i dziś ludzie dostali zachętę do domówienia sobie dodatkowej porcji sera do kurczaka z okazji Nocy Kryształowej 👌🏼
— Patrycja Anna Tepper (@tepper_anna) November 9, 2022
Jerusalem Post już to odnotowało https://t.co/ljXxnAHqYv
Godzinę po wysłaniu feralnego powiadomienia, użytkownicy aplikacji otrzymali kolejne - z przeprosinami.
"Bardzo nam przykro, natychmiast sprawdzimy nasze wewnętrzne procedury, aby się to nie powtórzyło. Prosimy o wybaczenie"
- napisano w komunikacie, którego treść przytacza "Bild".
Sprawa jednak odbiła się szerokim echem, szczególnie wśród środowisk żydowskich, które mocno krytycznie odniosły się do tej sytuacji.
Niemiecki oddział KFC, w oświadczeniu stwierdził, że winę za zaistniałe zdarzenie ponosi bot i automatyczne powiadomienia skorelowane z kalendarzem.
Noc Kryształowa to inicjowany przez nazistowskie niemieckie władze pogrom ludności żydowskiej w Niemczech, który wydarzył się nocą z 9 na 10 listopada 1938 r. W efekcie ataków na ludność i mienie żydowskie zabito blisko 100 osób, zniszczono ponad 170 synagog i ok. 7500 sklepów, a także zbezczeszczono większość żydowskich cmentarzy w Niemczech. Ponad 25 tys. Żydów zostało wysłanych do obozów koncentracyjnych. Uważa się powszechnie, że wydarzenia Nocy Kryształowej były bezpośrednim preludium zbrodni Holocaustu.