Organizatorzy igrzysk w Los Angeles 2028 pochwalili się unikatowym logo imprezy - LA28, nad którym pracowali nie tylko artyści, ale i sportowcy. Innowacyjność logotypu polega na tym, że stałe elementy to litera L oraz obydwie cyfry, zaś litera A jest wielowariantowa. Warto obejrzeć oficjalną prezentację, która wzbudziła wiele kontrowersji. Część z animacji przypomina bowiem dziecięce gryzmoły.
W literze A zawierać się będą np. symbole poszczególnych dyscyplin olimpijskich i paraolimpijskich czy też przedstawienia konkretnych osób - poinformował dziennik "Los Angeles Times". Pomysłodawcą idei jest artysta-grafik Steven Harrigton. Do tej pory powstało 26 wariantów logo igrzysk. Impreza, według najnowszych szacunków, ma kosztować 6,88 miliarda dolarów, czyli o 1,32 mld więcej niż wcześniej zakładano.
Spośród sportowców w kreowaniu logo uczestniczyli m.in. sprinterka, sześciokrotna mistrzyni olimpijska Allyson Felix, mistrzyni igrzysk zimowych (2018) w snowboardzie w halfpipe Chloe Kim czy gimnastyczka, trzykrotna złota w wieloboju Gabby Douglas oraz paraolimpijczycy: skoczek w dal Lex Gillette (cztery srebra olimpijskie) i sprinterka Scout Bassett.
Dynamiczne logo zaprojektowane z myślą o erze cyfrowej, w jakiej żyjemy, jest inspirowane nieskończoną ilością możliwości, różnorodnością, jaką oferuje miasto Los Angeles
- podkreślili organizatorzy igrzysk.
Tyle twórcy, a tak wygląda ich "dzieło":