Sprawdź gdzie kupisz Gazetę Polską oraz Gazetę Polską Codziennie Lista miejsc »

Fani podążają za jednym zawodnikiem. Tottenham najpopularniejszy w Korei

Son Heung-min pomógł Tottenhamowi Hotspur stać się najpopularniejszym zagranicznym klubem piłkarskim w Korei Południowej, któremu sprzyja 20 proc. mieszkańców tego kraju - wynika z badań firmy Nielsen Fan Insights.

Son Heung-min
Son Heung-min
fot. Dmitrij Gołubowicz (CC BY-SA 3.0 GFDL, via Wikimedia Commons)

Z opracowanej grafiki wynika, że pięć lat temu - przed transferem Sona - londyńskie "Koguty" miały znikomą rozpoznawalność wśród Koreańczyków. Od tego czasu popularność Tottenhamu systematycznie rosła, a w pokonanym polu zostawały kolejno Arsenal Londyn, Chelsea Londyn, Real Madryt, Barcelona, by wreszcie ostatnio wyprzedzić Manchester United.

Najnowsze badania przeprowadzone wśród Koreańczyków w wieku 16-69 lat wskazują, że za kibiców Spurs uważa się 21,4 proc. respondentów, czyli ok. 11 mln Koreańczyków, wobec 6,1 proc. sympatyzujących z "Czerwonymi Diabłami".

Popularność Tottenhamu Hotspur w Korei Płd. doskonale ilustruje pozytywny wpływ, jaki wybitny piłkarz może mieć na rozpoznawalność marki w znaczącej części świata, jaką jest Azja

 - ocenił Marco Nazzari, dyrektor zarządzający International Nielsen Sports.

Jak zauważono w badaniu, popularność Manchesteru United także wynikała z występów w tym klubie Koreańczyka, pozyskanego w 2005 roku Park Ji-sunga, który w ciągu siedmiu lat na Old Trafford triumfował w Lidze Mistrzów i wywalczył cztery tytuły mistrza Anglii. Analitycy zwracają jednak uwagę, że popularność i rozpoznawalność samego Sona jest obecnie znacznie większa niż Parka przed dekadą.

Son Heung-min w 164 występach w Premier League zdobył 59 goli, a we wrześniowym spotkaniu z Southamptonem został pierwszym Azjatą, który uzyskał cztery gole w jednym meczu angielskiej ekstraklasy.

Po zakończeniu kariery przez łyżwiarkę figurową Kim Yu-na oraz pływaka Park Tae-hwana Son jest obecnie najpopularniejszym sportowcem w Korei Płd., zaś bramki zdobywane w barwach Spurs i reklamy z jego udziałem są wszechobecne w koreańskich stacjach telewizyjnych.

 



Źródło: niezalezna.pl, PAP

#Tottenham Londyn #Son Heung-min

tm