Po uprzednim zajęciu rejonu wyjściowego do przeprawy pododdziały batalionu przystąpiły do pokonania przeszkody wodnej. Jako pierwsza na przeciwległy brzeg przeprawiła się 1. Kompania zmotoryzowana, w celu zabezpieczenia rejonu przeprawy. Następnie przeprawiały się kolejne pododdziały batalionu - informuje oficjalny portal 12. BZ.
Po przeprawie żołnierze zajęli określony teren, który w zadaniu od dowódcy batalionu mieli zdobyć. Następnie sprawdzili stan sprzętu, uzupełnili amunicję, paliwo oraz żywność czyli odtworzyli zdolność bojową. Ze względu na niekorzystne warunki hydrologiczne panujące w okresie szkolenia w rejonie jeziora Zły Łęg, przeprawa przez jezioro odbywała się z wykorzystaniem inżynieryjnych środków przeprawowych będących na wyposażeniu kompanii pontonowej 5. Pułku Inżynieryjnego, który wykonał prom przewozowy pod obciążenie 80 ton. Nad bezpieczeństwem szkolących się wojsk czuwała grupa ratunkowo – ewakuacyjna z 2. Stargardzkiego batalionu saperów. W trzydniowym szkoleniu wzięło około 400 żołnierzy oraz około 90 jednostek sprzętowych - czytamy.