Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych dysponują obecnie 312 aktywnymi eskadrami. Zdaniem sekretarza Sił Powietrznych USA Heather Wilson, aby sprostać wyzwaniom jakie Rosja oraz Chiny należałoby wprowadzić do roku 2030 do U.S. Air Force dodatkowe 74 eskadry lotnicze. Analizy zaprezentowane w dokumencie "Siły Powietrzne jakich potrzebujemy" mówią o potrzebie utworzenia trzech eskadr wyposażonych w samoloty C-17 Globemaster III. Dwie z tych eskadr dysponują obecnie samolotami C-130 Hercules. Działania te zwiększyłyby liczbę eskadr lotniczych do 54. Będzie to jednak wyzwanie, gdyż linia produkcyjna Globemasterów Long Beach, California od 2015 roku jest zamknięta. Samo natomiast wznowienie produkcji generowałoby dodatkowe koszty. Rozwiązaniem mogłaby być modernizacja części najstarszych Globemasterów, które od 2012 roku wycofywane są ze służby. Do U.S. Air Force łącznie trafiło 223 samoloty Boeing C-17 Globemaster III, z których jeden został utracony na skutek katastrofy lotniczej.
Ciężki samolot transportowy Boeing C-17 Globemaster III posiada cztery silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney F117-PW-100 o mocy 180 Kn każdy, dzięki którym może osiągnąć prędkość 0,825 Macha. Zasięg samolotu w zależności od wielkości transportowanego ładunku wynosi od 4442 km do 10 390 km. Boeing C-17 Globemaster III może zabrać ze sobą 77 520 kg. Ładunkiem tym może być aż 18 wojskowych palet 463L, bądź 102 spadochroniarzy, albo jeden czołg A1 Abrams. Samolot przy pełnym załadunku potrzebuje rozbiegu o długości 2359 metrów a przy lądowaniu 823 metry. Boeing C-17 Globemaster III poza transportem żołnierzy i sprzętu wojskowego mogą być wykorzystywane w misjach ewakuacji medycznej oraz przy operacjach humanitarnych.
Źródło:
#USA
#flota powietrzna
#transportowce
PKR