Przyjęty w tym tygodniu przez US Air Force samolot jest pierwszym z 52 zamówionych latających cystern. Obecnie trwają testy nad sześcioma innymi samolotami KC-46, które zrealizowały ponad 3 800 godzin lotów zapewniając tankowanie bombowcom B-52 oraz myśliwcom F/A-18. Pierwsze cztery „Pegazy” trafią do bazy lotniczej McConnell w Wichita w stanie Kansas jeszcze w tym miesiącu. Kolejne natomiast zostaną dostarczone do bazy lotniczej Altus w Oklahomie.
Łącznie Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych mają dysponować 179 latającymi cysternami KC-46A Pegasus. Samoloty te mają zastąpić obecnie używane przez USAF KC-135 Stratotanker, których konstrukcja pochodzi z drugiej połowy lat 50 XX wieku.
KC-46 Pegasus jest w stanie zabrać ze sobą ponad 96 ton paliwa. Samolot może być wykorzystywany jako typowy samolot transportowy, dzięki czemu może zabrać ze sobą 18 palet wojskowych "463L master pallet", 114 żołnierzy bądź 58 rannych. Za sprawą możliwości tankowania w powietrzu jego zasięg jest globalny.