Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Polska

Prezes Polregio odwołany

Krzysztof Pietrzykowski został odwołany przez radę nadzorczą z funkci prezesa Polregio. Obowiązki prezesa powierzono Aleksandrze Grzywaczewskiej.

Autor: Mateusz Mol

Zmiany w Polregio - odwołanie prezesa 

- Rada nadzorcza Polregio odwołała z funkcji prezesa Krzysztofa Pietrzykowskiego i jednocześnie powierzyła obowiązki prezesa spółki Aleksandrze Grzywaczewskiej - powiedział rzecznik Polregio Jakub Leduchowski.

Jak podano na stronie spółki Grzywaczewska jest absolwentką Wydziału Ekonomicznego Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej w zakresie finansów, rachunkowości i ubezpieczeń gospodarczych. Ukończyła program Executive MBA realizowany przez Gdańską Fundację Kształcenia Menedżerów we współpracy ze Związkiem Pracodawców Kolejowych i Uniwersytetem Gdańskim.

W latach 2004–2014 pracowała w Przedsiębiorstwie Państwowym „Porty Lotnicze”, gdzie odpowiadała m.in. za zarządzanie ryzykiem finansowym projektów inwestycyjnych i pozyskiwanie finansowania o wartości ponad miliarda złotych. W latach 2015–2024 kierowała Biurem Finansów Polregio.

Oświadczenie odwołanego prezesa 

W przesłanym oświadczeniu odwołany z funkcji prezesa Krzysztof Pietrzykowski przekazał, że celem jego działań było przywrócenie przejrzystości w funkcjonowaniu spółki, rozpoczęcie odbudowy potencjału taborowego i przygotowanie Polregio do działania w warunkach w pełni konkurencyjnego rynku kolejowego.

Jego zdaniem Polregio ma dziś stabilne podstawy, potencjał i możliwości, by w najbliższych latach skutecznie konkurować z innymi przewoźnikami regionalnymi, zapewniając stabilną i atrakcyjną ofertę dla pasażerów.

„Wdrożyliśmy nowy model zarządzania, który przełożył się na bardziej efektywną pracę i realne oszczędności” - dodał Pietrzykowski.

Polregio to największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce; jego udział w rynku wynosi ok. 25 proc. Większościowym udziałowcem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu (50 proc. plus jeden udział), a pozostałymi udziałowcami - samorządy wojewódzkie. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża ponad 2 tys. pociągów, a w weekendy przeszło 1450 składów zamawianych przez urzędy marszałkowskie. W 2024 r. z usług przewoźnika skorzystało blisko 101 mln pasażerów.

Autor: Mateusz Mol

Źródło: PAP, niezalezna.pl