Zdecydowaliśmy się na uruchomienie tej linii, ponieważ docierają do nas informacje, że personel medyczny jest narażony na długotrwały stres, wyczerpanie i urazy psychiczne związane z opieką nad osobami zarażonymi lub zagrożonymi zakażeniem koronawirusem
– powiedział p.o. dyrektora Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Krakowie Sebastian Lipowski. "Chcemy takim osobom pomóc, odciążyć je psychicznie poprzez rozmowę" - podkreślił.
Przy telefonie będą dyżurować profesjonalni psychologowie specjalizujący się w interwencji kryzysowej. Dzwonić mogą przedstawiciele wszystkich zawodów medycznych: lekarze, pielęgniarki, ratownicy. "Chodzi o to, żeby osoby narażone na traumatyczne przeżycia mogły zadzwonić, podzielić się swoimi emocjami i otrzymać adekwatne wsparcie" – powiedział Lipowski. "Jeżeli okaże się, że jeden numer telefonu to za mało, będziemy uruchamiać kolejne" – zapowiedział.
Linia jest już czynna i będzie działać tak długo, jak to niezbędne. Jej działanie jest finansowane przez miasto.