Sprawdź gdzie kupisz Gazetę Polską oraz Gazetę Polską Codziennie Lista miejsc »

Na Polsce Press się nie skończy? Prezes PKN Orlen Obajtek pytany o plany zakupu dużej telewizji

- Nie ma dzisiaj dużego biznesu, który nie budowałby nowoczesnych kanałów informacyjnych - mówił dziś prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Został zapytany także o możliwy zakup "dużej telewizji".

Daniel Obajtek prezes PKN Orlen / Zbyszek Kaczmarek/Gazeta Polska

Szef PKN Orlen, na stwierdzenie dziennikarza w radiu RMF FM, że media podają, iż jest "przyszłym premierem", odpowiedział: "Jestem w biznesie, budujemy duży biznes".

- Nie ma silnej gospodarki bez silnego Orlenu i silnego Orlenu bez silnej gospodarki

- zaznaczył.

Obajtek podkreślił, że z premierem Mateuszem Morawieckim nie ma "żadnej atmosfery skłócenia". - Współpracujemy - tak duży biznes musi również współpracować, choćby nawet politycznie na zewnątrz - mówił. 

I dodał:

"Na pewno nie damy się rozgrywać w tym zakresie, bo to jest tylko i wyłącznie rozgrywanie".

Szef PKN Orlen zaznaczył też nigdy na temat "premierowania" z wicepremierem, prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim "nie było prowadzonych rozmów".

Na pytanie, czy nie czas wejść do rządu, odpowiedział, że taki koncern, jak ten, którym kieruje, buduje się latami. - Generalnie nie wybieram się na żadne inne stanowisko - przekonywał.

Polska Press i... Orlen i media

Odnosząc się do zakupu Polska Press wskazał, że tej decyzji nie żałuje.

- Nie ma dzisiaj dużego biznesu, który nie budowałby nowoczesnych kanałów informacyjnych

- mówił.

Pytany, czy Orlen planuje zakup dużej telewizji odpowiedział: "Nawet o takich planach nie słyszałem, nie ma ich również w mojej głowie".

Dodał, że jeżeli Orlen przejmie Grupę Polska Press, to "zobaczymy, jakie projekty biznesowe są w tej Grupie, wtedy będzie można się zastanawiać nad różnymi kierunkami".

7 grudnia 2020 r. PKN Orlen ogłosił zakup od Verlagsgruppe Passau wydawnictwa Polska Press, do którego należy m.in. 20 z 24 wydawanych w Polsce dzienników regionalnych oraz blisko 120 tygodników lokalnych. Orlen argumentuje, że zdobędzie dzięki temu dostęp do 17,4 mln użytkowników portali wydawnictwa.

 



Źródło: RMF FM, PAP, niezalezna.pl

#Daniel Obajtek #Orlen

Albicla.com@OlekMimier