„Gazeta Polska” i Telewizja Republika kolejny raz udowadniają już, że nie ustępują konkurencji na rynku medialnym. Przedstawiony ranking Instytutu Monitorowania Mediów nie pozostawia złudzeń. Media Strefy Wolnego Słowa należą w Polsce do grupy najbardziej opiniotwórczych.
W ogólnym zestawieniu „najbardziej opiniotwórczych mediów”, listopad ponownie należał do serwisu onet.pl. Portal zapewnił sobie blisko pięć tysięcy cytowań w innych mediach. Dalej znalazło się radio RMF FM oraz telewizja TVN 24.
W kategorii „Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe”, w czołówce odnotowano „Gazetę Polską”. Zaznaczyć należy, że tygodnik konkurował w tej kategorii z dziennikami.
W listopadzie tygodnik Tomasza Sakiewicza odnotował 258 cytowań,; to pozwoliło gazecie znaleźć się w rankingu IMM na dziewiątym miejscu.
W kategorii „Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki”, „GP” ustąpiła w listopadzie tylko tygodnikowi „Do Rzeczy” - ten cytowany był w ubiegłym miesiącu 378 razy.
Strefa Wolnego Słowa odnotowuje kolejny sukces także w kategorii „Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne”. Jak wynika z badania IMM, Telewizja Republika było cytowana w październiku 234 razy; w listopadzie zaś - 206. Tym samym telewizja red. Doroty Kani uplasowała się w badaniu na ósmym miejscu - m.in. przed TV Trwam czy Polsat Sport.
W tej kategorii listopad należał do TVN24 z 3454 cytowaniami. W październiku triumfował Polsat News z wynikiem 3213 cytowań.