Ogromna akcja "Gazety Polskiej", zapowiedzi ze strony "Solidarności", a nawet prywatne inicjatywy - to wszystko w obronie św. Jana Pawła II po materiale telewizji TVN 24 wyemitowanym 6 marca. Próba zdyskredytowania św. Jana Pawła II niemal 18 lat po jego śmierci zakończyła się klęską.
Stacja TVN24 wyemitowała reportaż Marcina Gutowskiego "Franciszkańska 3". Materiał jest niczym innym, jak medialną nagonką na Jana Pawła II, gdyż poruszono w nim temat tego, co rzekomo Papież-Polak wiedział o pedofilii wśród księży. W odpowiedzi środowiska konserwatywne rozpoczęły rozmaite akcje w obronie najwybitniejszego Polaka w historii.
Niedługo po emisji reportażu, Sejm przyjął uchwałę ws. obrony dobrego imienia św. Jana Pawła II. Uchwała głosi m.in., że "medialna, haniebna nagonka" jest próbą "skompromitowania Jana Pawła II materiałami, których nie odważyli się wykorzystać nawet komuniści".
„Jesteśmy z Tobą, OJCZE” - grafiki z wizerunkiem Ojca Świętego trafiły na największe banery multimedialne w zatłoczonych częściach polskich miast. To riposta na wzmożony atak, jakiego doświadcza św. Jan Paweł II. Oprócz banerów multimedialnych, pojawił się też specjalny spot:
"Jesteśmy z Tobą, OJCZE". Niezwykła akcja @GPtygodnik w obronie Jana Pawła II w całej Polsce.#MuremZaJPII #JanPawełII#włączprawdę #TVRepublika pic.twitter.com/uwHFDuVAuQ
— Telewizja Republika 🇵🇱 #włączprawdę (@RepublikaTV) March 17, 2023
W Warszawie grafiki wyświetlane są m.in. w ścisłym centrum - przy Alejach Jerozolimskich na wysokości Dworca Centralnego oraz na dworcu Warszawa Wschodnia. Niezwykła akcja "Gazety Polskiej" jest widoczna i zauważona przez tłumy ludzi.
W całej Polsce rozświetliły się setki banerów z wizerunkiem św. Jana Pawła II. „Jesteśmy z Tobą, OJCZE” – niezwykła akcja @GPtygodnik#MuremZaJPII #JanPawełII pic.twitter.com/RbKZwYtgSL
— Tomasz Sakiewicz (@TomaszSakiewicz) March 16, 2023
W obronie św. Jana Pawła II stanęło wiele środowisk. "Solidarność" zapowiedziała, że będzie broniła dobrego imienia św. Jana Pawła II. Przewodniczący związku Piotr Duda dodał, że papież nie żyje, więc nie może się już bronić, ale robić to mogą ludzie "Solidarności", dając świadectwo o św. Janie Pawle II.
Twardo w obronie papieża stanęły także środowiska kibicowskie. Na stadionach w całej Polsce pojawiły się transparenty, na których kibice wyrazili swoje stanowcze zdanie na temat tego, co sądzą o nagonce na św. Jana Pawła II. "Komuchy, precz od Ojca Świętego" - to przekaz od kibiców Cracovii, której fanem był Jan Paweł II.
Są też inicjatywy prywatne. Jak informuje portal eOstroleka.pl, w Ostrołęce (woj. mazowieckie) na alei Jana Pawła II pojawił się billboard z papieżem. "Zmarli nie umieją się bronić" - napisano na nim, odnosząc się do faktu, że materiał TVN 24 wyemitowano niemal 18 lat po śmierci papieża Jana Pawła II. - Wyklejenie billboardu z wizerunkiem papieża to prywatna inicjatywa - podaje lokalny serwis.
"Jesteśmy z Tobą, ojcze!" - to hasło przyświecać będzie uczestnikom Marszu Papieskiego w Warszawie - 2 kwietnia 2023 r. Początek Marszu Papieskiego zaplanowany jest na godzinę 11:00 na Rondzie Dmowskiego, zaś jego finał to msza święta w archikatedrze o godzinie 12:30. Organizację marszu wspierają Kluby Gazety Polskiej.