Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ »

Komu przeszkadza film o św. Maksymilianie Kolbe? Producent dementuje medialne kłamstwa

Jak informowaliśmy na łamach portalu niezalezna.pl podczas 70. Festiwalu Filmowego w Cannes odbyła się światowa premiera polskiego filmu „Dwie Korony” o życiu św. Maksymiliana Kolbe.

mat. pras.
mat. pras.
Jak informowaliśmy na łamach portalu niezalezna.pl podczas 70. Festiwalu Filmowego w Cannes odbyła się światowa premiera polskiego filmu „Dwie Korony” o życiu św. Maksymiliana Kolbe. Był to jedyny nowy, polski film pełnometrażowy wyświetlany podczas Festiwalu w Cannes.  Tymczasem w mediach zaczęły pojawiać się nieprawdziwe informacje na temat światowej premiery filmu. „Z przykrością odnotowuję fakt, iż „Tygodnik Powszechny” i Polski Instytut Sztuki Filmowej rozpowszechniają nieprawdziwe informacje nt. obecności polskich produkcji podczas festiwalu” - informuje Michał Kondrat, producent filmu.
 
„Dwie Korony” to pierwszy film ukazujący nieznane dotąd powszechnie fakty z życia św. o. Maksymiliana Kolbe - od jego dzieciństwa, aż do heroicznej decyzji o oddaniu życia za współwięźnia w Auschwitz.  

Zdjęcia dokumentalne zostały zrealizowane w Polsce, Japonii i we Włoszech. W warstwie fabularnej filmu występują znakomici polscy aktorzy: Adam Woronowicz, Cezary Pazura, Maciej Musiał, Antoni Pawlicki, Dominika Figurska, Sławomir Orzechowski i inni.
 
W części dokumentalnej wypowiadają się znawcy życia św. Maksymiliana: osoby duchowne i świeckie – między innymi Kazimierz Piechowski, który spotkał o. Maksymiliana w czasie pobytu w Auschwitz, a słowa, które od niego wówczas usłyszał przemieniły go i ukierunkowały duchowo na całe życie...

Poniżej publikujemy pełną treść oświadczenia Michała Kondrata – producenta filmu „Dwie Korony” w związku z nieprawdziwymi informacjami, rozpowszechnianymi przez „Tygodnik Powszechny” i Polski Instytut Sztuki Filmowej na temat światowej premiery filmu, która miała miejsce 22 maja podczas Festiwalu w Cannes:
(fot. mat. pras.)

Oświadczam, że w żadnym z komunikatów, które przekazywaliśmy mediom przez agencję enterPR, nie podawaliśmy, że film startuje w konkursie, a jedynie, że jego światowa premiera odbędzie się podczas Festiwalu w Cannes. Film został zaprezentowany na Marche du Film, które są spójną częścią Festiwalu Filmowego w Cannes (na potwierdzenie załączam zdjęcie oficjalnego zaproszenia na pokaz).


Potwierdzeniem, że światowa premiera "Dwóch Koron" odbyła się podczas Festiwalu, jest fakt, iż została ona zarejestrowana na portalu filmsfestivals.com.

Z przykrością odnotowuję fakt, iż „Tygodnik Powszechny” i Polski Instytut Sztuki Filmowej rozpowszechniają nieprawdziwe informacje nt. obecności polskich produkcji podczas festiwalu.
Z naszych informacji wynika, że film "Dwie Korony" był jedyną polską, nową, pełnometrażową produkcją pokazaną podczas Festiwalu na Marche du Film.
Wszystkie inne tytuły, o których pisze PISF i „Tygodnik Powszechny” to koprodukcje międzynarodowe, gdzie często udział polski jest niewielki lub filmy, które miały już swoje premiery na poprzednich targach czy festiwalach.

Moim założeniem, jako producenta, od początku było, by światowa premiera odbyła się w Cannes w sposób umożliwiający prezentację filmu dystrybutorom z innych krajów. Dlatego wraz z TVP zdecydowaliśmy się uczynić to podczas Festiwalu w Cannes na Marche du Film. I udało się! Film został dobrze przyjęty i zaowocował zapytaniami w sprawie możliwości zakupu licencji na inne rynki. Na tę chwilę otrzymaliśmy już kilka ofert zagranicznych na zakup praw do emisji filmu i prowadzimy rozmowy na temat dystrybucji na kolejne kraje. Uważam więc, że już teraz możemy mówić o sukcesie! I o tym poinformowały Wiadomości TVP.

Insynuacje, że informowaliśmy, iż film startuje w konkursie są nieprawdziwe i mają na celu wprowadzenie w błąd opinii publicznej. Zdaje się, że PISF nie jest w komfortowej sytuacji i nie potrafi wytłumaczyć swoich wcześniejszych komunikatów. Na pytania dziennikarzy dotyczących polskich produkcji prezentowanych podczas festiwalu w Cannes podaje jedynie tytuły międzynarodowych koprodukcji.

Stwierdzam więc, że komunikat, rozpowszechniany przez firmę enterPR, o tym, że „Dwie Korony” są jedyną nową polską (100% kapitału polskiego), pełnometrażową produkcją pokazywaną premierowo w Cannes, jest prawdziwy, jednak został przeinaczony i zmanipulowany przez Tygodnik Powszechny, a potem inne media.
 
Z poważaniem
Michał Kondrat
Producent i reżyser filmu „Dwie Korony”
Kondrat-Media Sp. z o.o.

 



Źródło: niezalezna.pl

#Michał Kondrat #media #Tygodnik Powszechny #PISF #kino #festiwal filmowy #Cannes #film #św. Maksymilian Kolbe #Dwie korony

rz