10 wtop „czystej wody”, czyli rok z nielegalną TVP » Czytaj więcej w GP!

Kiedy rebranding stacji PKN Orlen? Obajtek: Sądzę, że w ciągu dwóch lat dokonamy tego dzieła

- W przypadku rebrandingu najważniejsza jest standaryzacja tych stacji, najważniejsze, żeby te stacje w każdym regionie, w każdej części Europy, miały ten sam standard. Mamy w sumie zestandaryzowanych już koło 70 stacji, w ciągu dwóch lat sądzę, że dokonamy tego dzieła - powiedział prezes PKN Orlen, Daniel Obajtek.

Lidia Lemaniak

Podczas konferencji prasowej na stacji paliw Orlen Lietuva w Biruliškės Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen, mówił o sprzedaży detalicznej, która rozwija się na stacjach.

Detal to jeden z naszych najbardziej rozwijających się segmentów. Bardzo mocno inwestujemy w detal, w ogóle zmieniliśmy podejście do detalu. Od dwóch lat jeszcze bardziej inwestujemy w detal, bo uważamy, że detal - nie możemy mieć takiego podejścia,  że kiedyś detal będzie schyłkowy, bo ewentualnie zmienią się paliwa na naszych stacjach. Detal i stacje głównie mają służyć obsłudze klienta

- mówił.

Czy na tych stacjach będzie diesel, czy będzie energia elektryczna, czy wodór, stacje mają obsługiwać klienta. Mają pełnić funkcję i sklepów, i gastronomii i mają być dokładane pewne rodzaje usług, by stacje wychodziły pod klienta

- dodał.

Obajtek mówił też o rozwoju stacji paliw Orlen.

W Polsce bardzo dynamicznie rozwijamy. W latach 2014-2016 było budowanych niewiele stacji. W tej chwili mocno przyspieszyliśmy - rocznie wykonujemy ok. 45 stacji. Modernizujemy ok. 150 stacji, cały czas zwiększamy ilość detalu - zarówno stacji w Polsce, jak i poza granicami kraju. Weszliśmy ostatnio na rynek słowacki, zwiększamy ilość stacji w Czechach, zwiększamy ilość stacji w Niemczech. Prowadzimy kobranding, czyli dwunazwowość tych stacji. Robimy akcje promocyjne, inwestujemy w sport, choćby ostatnio w DTM, abyśmy mogli do dwóch lat zrobić kobranding naszych stacji, by nasze stacje w całej Europie były pod marką Orlen

- powiedział.

Podkreślił, że "jest to bardzo ciężki proces, ponieważ rozpoznawalność zdecydowanie dłużej trzeba go budować, ale ją budujemy".

W przypadku rebrandingu najważniesza jest standaryzacja tych stacji, najważniejsze, żeby te stacje w każdym regionie, w każdej części Europy miały ten sam standard. Mamy w sumie zestandaryzowanych już koło 70 stacji, w ciągu dwóch lat sądzę, że dokonamy tego dzieła. Jesteśmy obecnie na Litwie - tu posiadamy 26 stacji, w tym roku również robimy proces przebudowy tych stacji. W tym roku przebudowaliśmy 9 stacji, zostało nam jeszcze 3 stacje. W tym roku również oddajemy trzy nowe stacje do użytku, czyli będziemy mieć ok. 29 stacji i mamy kolejnych 5 miejsc w okolicy Wilna, przygotowanych do procesu inwestycyjnego, czyli będziemy uruchamiać następne stacje i to jest dowód na to, że tutaj, na Litwie, przyjął się brand Orlen. Te stacje są bardzo wysoko oceniane, te stacje notują cały czas wzrosty, przynoszą cały czas zyski. Planujemy w regionie akwizycję, planujemy dalej rozwój naszych stacji. Bezpieczny rozwój naszych stacji jest wtedy, gdy posiadamy pewien poziom rynku hurtowego. jeżeli posiadamy poziom rynku hurtowego, możemy bezpiecznie rozwijać detal 

wyjaśnił.

 



Źródło: niezalezna.pl

#PKN Orlne #Daniel Obajtek #rebranding #Litwa

Lidia Lemaniak