Patriotyczna odzież marki „Red is Bad” nie spodobała się „Newsweekowi”. „Nowa kampania Red is Bad jest naprawdę bad” – napisali redaktorzy w odniesieniu do nowej kolekcji RiB „Goodbye Mr. Marx”. Tygodnikowi nie spodobał się przekaz zaprezentowany w kampanii reklamującej odzież – malowania popiersia Karola Marksa na czerwono, czy mielenie jego książek.
Red is Bad to polska marka odzieży patriotycznej. Jak piszą właściciele, odzież stworzona jest dla ludzi ceniących wolność i dumnych z polskiej historii. „
Stawiamy na najwyższej jakości ubrania patriotyczne,(…) przypominamy zapomnianych bohaterów i heroizm naszych przodków w walce o wolność.(…) Historia Polski inspiruje nas do projektowania odzieży męskiej i odzieży damskiej oraz koszulek dla dzieci, ubrań historycznych, patriotycznych czy wolnościowych”.
Producenci odzieży patriotycznej
zostali w ub. roku uhonorowani przez „Codzienną” laurem Przedsiębiorca Roku 2015 w kategorii małe i średnie przedsiębiorstwa.
Firma stała się solą w oku niejednych.
Chciano już kiedyś cenzurować patriotyczne koszulki w szkołach. Na łamach „Głosu nauczycielskiego” ukazał się artykuł, w którym psycholog doradzająca pedagogom, nawołuje do reagowania na popularną wśród młodzieży patriotyczną „odzież kibolską”.
Niedawno RiB zaprezentowało nową kolekcję „Goodbye Mr. Marx”. I zaczęło się biadolenie.
„Doceniając wybitny wpływ Czerwieni w niszczeniu człowieczeństwa, kulturalnego dorobku ludzkości i szerzenia cywilizacyjnej zapaści, oddajemy Wam wolność wyrażenia rewolucyjnego zapału. Jedyna prawda niech zatriumfuje!” – napisano w opisie.
Newsweekowi nie spodobała się kampania poświęcona Karolowi Marksowi, w której młodzi ludzie mielą książki niemieckiego rewolucjonisty, czy malują jego popiersie czerwoną farbą.
Samego Marksa opisali jako „cenionego filozofa i twórcę współczesnej ekonomii".
O tym, że był współzałożycielem I Międzynarodowego Stowarzyszenia Robotników, czy że zaangażował się w tworzenie Związku Komunistów nie wspomnieli. Od 1844 roku współpracował z Fryderykiem Engelsem, z którym w 1848 roku wspólnie wydali Manifest komunistyczny – program Związku Komunistów.
Są tacy, których boli nasz dynamiczny rozwój i fakt, że to, co robimy, mocno wpływa zwłaszcza na młode pokolenie Polaków. Tysiące młodych ludzi na co dzień pokazują dumę z polskości i silną tożsamość, nosząc naszą odzież
–
mówili Paweł Szopa i Jakub Iwański w rozmowie z „Gazetą Polską Codziennie”.
Jakże to aktualne i dziś…
Źródło: newsweek.pl,redisbad.pl
#filozof #obrona #Karol Marks #Newsweek #Red Is Bad
Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
mg