Sprawdź gdzie kupisz Gazetę Polską oraz Gazetę Polską Codziennie Lista miejsc »

10 mld zł roszczeń w sądach. To pozostałość po latach 2011 i 2012. WIDEO

Inspiracją do tych prac było wszystko to, co działo się w związku z realizacją programu budowy dróg i autostrad w roku 2011 i 2012 - czyli upadek firm, bankructwa podwykonawców, krach spółek r

vod.gazetapolska.pl
vod.gazetapolska.pl
Inspiracją do tych prac było wszystko to, co działo się w związku z realizacją programu budowy dróg i autostrad w roku 2011 i 2012 - czyli upadek firm, bankructwa podwykonawców, krach spółek realizujących bezpośrednio w ramach generalnego wykonawstwa duże inwestycje drogowe, wreszcie wieloletnie opóźnienia - podkreślił minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

On oraz wiceszef resortu infrastruktury Jerzy Szmit mówili o rewolucji w umowach na budowę dróg.

- O tym, że było bardzo źle świadczy 10 mld zł roszczeń w sądach do tej pory - stwierdził Michał Skorupski ze Stowarzyszenia Inżynierów, Doradców i Rzeczoznawców. 

Finalizujemy pracę, którą rozpoczęliśmy jeszcze jako posłowie opozycji, m.in. z ministrem Jerzym Schmitem. Rozpoczęliśmy pracę, debaty, dyskusje na temat optymalizacji procesu inwestycyjnego, procesu budowy dróg w Polsce. Debaty i dyskusje przede wszystkim ze środowiskiem  wykonawców, producentów materiałów budowlanych  


- zaznaczył Andrzej Adamczyk

Co było inspiracją do tych prac?


Inspiracją do tych prac było wszystko to, co działo się w związku z realizacją programu budowy dróg i autostrad w roku 2011, 2012 - czyli upadek firm, bankructwa podwykonawców, krach spółek realizujących inwestycje bezpośrednio w ramach generalnego wykonawstwa duże inwestycje drogowe, wreszcie wieloletnie opóźnienia

- podkreślił Andrzej Adamczyk.

Jak przekonywał „inwestycje będą realizowane w oparciu o typowe rozwiązania, nie będą przewymiarowane, nie będą wyposażone ponad to, w co powinny być wyposażone drogi ekspresowe czy też autostrady".
 

W najbliższym czasie planujemy przyjęcie standardowego wzoru umowy na realizację „Zaprojektuj i wybuduj”

- podkreślił minister Jerzy Szmit.

Nie trzeba będzie czekać na wyrok 10 czy 11 lat. Decyzje będą zapadały w trakcie realizacji kontraktu. (...) Można rozmawiać. Jak się rozmawia, to można osiągać sukcesy

- podkreślił Tomasz Latawiec, prezes Stowarzyszenia Inżynierów, Doradców i Rzeczoznawców. 

Minister Szmit poinformował, że do kluczowych zmian należy zrównoważony podział ryzyka, samodzielność niezależnego inżyniera, ochrona podwykonawców, mniejsza liczba i szybsze rozstrzyganie sporów, racjonalny system kar oraz obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę.

CAŁOŚĆ WIDEO:

 



Źródło: vod.gazetapolska

#autostrady #drogi #Jerzy Szmit #Andrzej Adamczyk

ES