Wyszukiwanie

Wpisz co najmniej 3 znaki i wciśnij lupę
Reklama
Polska

Badania oglądalności TV pod lupą UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w związku z wnioskiem złożonym przez Telewizję Polską wszczął postępowanie wyjaśniające wobec Nielsen Audience Measurement, dotyczące badania oglądalnoś

rz

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w związku z wnioskiem złożonym przez Telewizję Polską wszczął postępowanie wyjaśniające wobec Nielsen Audience Measurement, dotyczące badania oglądalności telewizji.

Postępowanie ma związek z zawiadomieniem, które władze TVP złożyły do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wcześniej prezes TVP Jacek Kurski zarzucał firmie przeprowadzającej badania, że opierają się one na zbyt małej grupie osób, niereprezentatywnych w skali całego kraju.

- Od października prowadzimy postępowanie wyjaśniające mające na celu wstępne ustalenie, czy zasady prowadzenia badań ciągłego pomiaru widowni telewizyjnej przez AC Nielsen mogą stanowić naruszenie przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Jest to postępowanie wyjaśniające - w sprawie, a nie skierowane przeciw konkretnemu przedsiębiorcy – poinformowała w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Agnieszka Majchrzak z biura prasowego UOKiK.

Reklama

rz

Reklama