W skład systemu AJT wchodzą symulatory lotu i procedur awaryjnych, komputerowe systemy wspomagania szkolenia i pakiet logistyczny. Umowa przewiduje również szkolenie personelu technicznego i latającego, w tym dostarczenie wyposażenia dydaktycznego, sprzętu obsługi naziemnej, dokumentacji i informatycznego systemu wsparcia eksploatacji, a także części zamiennych – czytamy na portalu DG RSZ.
We Włoszech przebywa sześciu polskich pilotów. Pod koniec października br., po rocznym szkoleniu, powrócą do kraju i zajmą się wprowadzeniem systemu szkolenia zaawansowanego AJT do Sił Powietrznych RP w dęblińskiej jednostce.
Z kolei jak informuje 4.SLT, na terenie lotniska Dęblin kończy się ostatni etap dostosowywania infrastruktury lotniska do przyjęcia samolotów M-346 i systemu AJT (Advanced Jet Trainer). Zbudowano od podstaw, nowoczesny, czterokondygnacyjny port lotniczy z wieżą kontroli lotów. Obok niego stoi strażnica lotniskowej straży pożarnej z nowymi wozami bojowymi. Na lotnisku zostały wyremontowane też drogi kołowania, nawierzchnie postojowe oraz droga startowa.
Samolot M-346, który zastąpi wysłużone "Iskry", zapewni możliwości szkolenia pilotów bojowych na samolotach szkolenia zaawansowanego o charakterystykach lotnych i wyposażeniu pokładowym, zbliżonym do charakterystyk i wyposażenia wysoko manewrowego samolotu bojowego – podaje DG RSZ.
Reklama