Sprawdź gdzie kupisz Gazetę Polską oraz Gazetę Polską Codziennie Lista miejsc »

„Gazeta Wyborcza” na minusie

„Gazeta Wyborcza” ze sprzedaży reklam i ogłoszeń w II kwartale br. zarobiła aż o 6,5 mln zł mniej niż rok temu – podały wirtualnemedia.pl.

Wikimedia Commons/Kornisz13
Wikimedia Commons/Kornisz13
„Gazeta Wyborcza” ze sprzedaży reklam i ogłoszeń w II kwartale br. zarobiła aż o 6,5 mln zł mniej niż rok temu – podały wirtualnemedia.pl. Spółka w segmencie prasowym zanotowała spadek o 8,2 proc.
 
Za rządów koalicji PO-PSL kierowana przez Adama Michnika gazeta mogła liczyć na hojność decydentów. W latach 2007-2015 wydawca „Gazety Wyborczej” zgarnął od państwowych spółek ponad 17 mln zł. Okazało się, że „GW” potrafiła wziąć nawet 120 tys. zł za publikację jednego artykułu. Tyle kosztował tekst dotyczący cyfryzacji.

CZYTAJ WIĘCEJ: „Gazeta Wyborcza” będzie droższa. Bo zakręcono kranik z państwową kasą?
 
Agora podała, że w zestawieniu za II kwartał br. „Gazeta Wyborcza” zarobiła ze sprzedaży reklam i ogłoszeń o 6,5 mln zł mniej niż rok wcześniej. Jej przychody wyniosły około 7 3,8 mln zł, czyli spadek aż o 8,2 proc.
 
Prezes Agory tłumaczył ten fakt „zmianą polityki w zakresie gospodarowania budżetami reklamowymi przez instytucje i spółki Skarbu Państwa”.

Udział wydatków tych podmiotów w całości naszych przychodów reklamowych nie jest wysoki i zamyka się, podobnie jak w przypadku całego rynku, mniej więcej w przedziale 2-3 proc. Natomiast w przypadku działalności prasowej jest on wyższy i trudno zastąpić go innymi reklamodawcami. To wpłynęło na stratę naszego udziału w rynku reklamy prasowej, bo w Gazecie Wyborczej spadek w II kwartale wyniósł 18,5 proc. wobec spadku rynku na poziomie 16 proc.

– mówił Hojka.

Do tego „Wyborcza” zanotowała niedawno najniższą sprzedaż w historii. Choć dwoją się i troją, żeby pozyskać czytelników, sprzedaż „Gazety Wyborczej” i tak spada. Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy za miesiąc czerwiec tego roku, należący do spółki Agora tytuł zanotował największy spadek w zestawieniu.

Średnia sprzedaż ogółem „Wyborczej” w czerwcu tego roku zmniejszyła się o 13,48 proc. – najbardziej w zestawieniu. Co więcej, „Gazeta Wyborcza”, a także „Fakt” i „Super Express”, zanotowały najniższą miesięczną sprzedaż w historii.

 



Źródło: wirtualnemedia.pl

#prasa #reklamy #spadek #Gazeta Wyborcza

mg