Albatros powinien operować zarówno z okrętów Marynarki Wojennej jak i z lądu. Sama waga platformy nie powinna przekraczać 200 kg. Jeśli chodzi o transport platformy, to BSP musi być przechowywany i transportowany w znormalizowanych kontenerach, w tym tych przystosowanych do transportu na pokładzie samolotów C-295M lub C-130E.
Przewiduje się ponadto możliwość uzbrojenia Albatrosa. Realizację zadań rozpoznawczych możliwa będzie poprzez bezpośrednie kierowanie przez operatorów ze stacji kierowania i kontroli (SkiK) a dzięki głowicy optoelektronicznej drony te będą mogły prowadzić misje rozpoznawcze i patrolowe nad lądem, morzem i linią brzegową w sposób ciągły.
Platforma ponadto powinna charakteryzować się szybkim montażem na okrętach MW. BSP zostaną wyposażone w GPS z modułem SAASM. Albatrosy powinny współpracować z okrętami MW, poprzez utrzymywanie łączności oraz przekazywanie danych rozpoznawczych do okrętów wyposażonych w dodatkowe terminale danych wchodzące w skład BSP – dodaje IU.
Reklama