Lądowanie na jednostkach klasy fregata czy korweta należy do jednego z najtrudniejszych elementów pilotażu w lotnictwie śmigłowcowym – czytamy na portalu GBLMW. Lądowisko na pokładzie ORP „Kościuszko” ma wymiary 11x15 metrów, gdzie średnica wirnika nośnego SH-2G to ponad 13 metrów. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że w trakcie startu czy lądowania okręt jest w ciągłym ruchu postępowym, a podczas falowania przechyla się do przodu i tyłu oraz na boki. Łącznie dwie załogi śmigłowców pokładowych z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego wykonały 25 startów i lądowań na fregacie – informuje GBLMW.
Śmigłowce i okręty na wspólnych ćwiczeniach
Doskonalenie procedur współdziałania w trakcie wykonywania operacji śmigłowcowych to główne założenie ćwiczenia, jakie zrealizowali piloci amerykańskiego morskiego śmigłowca wielozadaniowego S
Autor: iggys

Lądowanie na jednostkach klasy fregata czy korweta należy do jednego z najtrudniejszych elementów pilotażu w lotnictwie śmigłowcowym – czytamy na portalu GBLMW. Lądowisko na pokładzie ORP „Kościuszko” ma wymiary 11x15 metrów, gdzie średnica wirnika nośnego SH-2G to ponad 13 metrów. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że w trakcie startu czy lądowania okręt jest w ciągłym ruchu postępowym, a podczas falowania przechyla się do przodu i tyłu oraz na boki. Łącznie dwie załogi śmigłowców pokładowych z 43. Bazy Lotnictwa Morskiego wykonały 25 startów i lądowań na fregacie – informuje GBLMW.
Autor: iggys
Źródło: GBLMW