Po skandalicznej świątecznej kampanii promocyjnej sieci Empik wykorzystującej twarze Marii Czubaszek i satanisty Adama „Nergala” Darskiego kolejna polska sieć zaproponowała swoim klientom kontrowersyjną kampanię świąteczną.
„Państwa firma uczyniła z obrażania chrześcijan materiał do promocji swojej marki. Jest to postępowanie skrajnie nieetyczne i co najważniejsze – uderzające w godność każdego człowieka, który co roku zasiada do wigilijnego stołu” - piszą autorzy petycji, która jeszcze przed świętami zostanie wysłana do prezesa zarządu właściciela sieci House, spółki LPP, Marka Piechockiego.
Chodzi o koszulki z zimowej kolekcji dla dziewcząt, które od ponad tygodnia są eksponowane na witrynach sieci. „Czerwone, utrzymane w typowo świątecznym layoucie napisy w wulgarny sposób nakłaniają do nieobchodzenia świąt” - piszą autorzy protestu, którzy można podpisać i wysłać na stronie protestuj.pl.
Zdania są jednak podzielone, niektórzy z komentujących twierdzą np., że kampania nie ma charakteru antychrześcijańskiego. - Tu nie chodzi o wrogość do Chrystusa, targetem tych ludzi są ludzie samotni, którzy nie lubię cukierkowej atmosfery świąt narzuconej przez media - komentują.
Polska marka odzieżowa House obsługuje 165 salonów w Polsce i 110 w innych krajach europejskich. Ubrania sieci są przeznaczone dla młodzieży w wieku 13-25 lat.