Na płycie dołączonej do najnowszego numeru tygodnika „GP” znajduje się pierwsza profesjonalna rekonstrukcja zdarzeń z 10 kwietnia 2010 r. Ukazuje ona, jak doszło do zmylenia załogi Tu-154, a następnie do zniszczenia samolotu. Całość trwa ok. 20 minut i obejmuje wszystkie najważniejsze fazy ostatniego, kluczowego etapu lotu. Film pokazuje, jak rosyjscy kontrolerzy wprowadzili polską załogę w błąd, i dowodzi, że wszystkie najistotniejsze decyzje dotyczące rządowego tupolewa zapadały w Moskwie. Autorzy filmu ukazują również – na podstawie dokumentacji rosyjskiej – że kontrolerzy widzieli, że maszyna, znajdując się na sporej wysokości nad ziemią, zaczęła spadać. W filmie wykorzystano dane z rejestratorów lotu, a także analizy wrakowiska i rozkładu części wraku. Uwzględniono również wnioski z najnowszych ustaleń polskich i zagranicznych ekspertów zespołu parlamentarnego ds. wyjaśnienia przyczyn katastrofy smoleńskiej pod przewodnictwem Antoniego Macierewicza. To najpełniejsza jak dotąd próba odpowiedzi na pytanie, co zdarzyło się w trakcie tragicznego lotu rządowego Tu-154M, który 10 kwietnia 2010 r. rozbił się w Smoleńsku.
Zobacz, jak wyglądała katastrofa smoleńska
W kioskach dostępny jest wciąż aktualny numer „Gazety Polskiej” z dołączonym najnowszym filmem o katastrofie smoleńskiej pt. „Jak zginął prezydent RP”.
Autor: wm

Na płycie dołączonej do najnowszego numeru tygodnika „GP” znajduje się pierwsza profesjonalna rekonstrukcja zdarzeń z 10 kwietnia 2010 r. Ukazuje ona, jak doszło do zmylenia załogi Tu-154, a następnie do zniszczenia samolotu. Całość trwa ok. 20 minut i obejmuje wszystkie najważniejsze fazy ostatniego, kluczowego etapu lotu. Film pokazuje, jak rosyjscy kontrolerzy wprowadzili polską załogę w błąd, i dowodzi, że wszystkie najistotniejsze decyzje dotyczące rządowego tupolewa zapadały w Moskwie. Autorzy filmu ukazują również – na podstawie dokumentacji rosyjskiej – że kontrolerzy widzieli, że maszyna, znajdując się na sporej wysokości nad ziemią, zaczęła spadać. W filmie wykorzystano dane z rejestratorów lotu, a także analizy wrakowiska i rozkładu części wraku. Uwzględniono również wnioski z najnowszych ustaleń polskich i zagranicznych ekspertów zespołu parlamentarnego ds. wyjaśnienia przyczyn katastrofy smoleńskiej pod przewodnictwem Antoniego Macierewicza. To najpełniejsza jak dotąd próba odpowiedzi na pytanie, co zdarzyło się w trakcie tragicznego lotu rządowego Tu-154M, który 10 kwietnia 2010 r. rozbił się w Smoleńsku.
Autor: wm
Źródło: Gazeta Polska Codziennie,Gazeta Polska