Sprawdź gdzie kupisz Gazetę Polską oraz Gazetę Polską Codziennie Lista miejsc »

1,2 mln zł rządowego wsparcia dla przeprawy na Bugu

Budowa przeprawy przez rzekę Bug pomiędzy miejscowościami Granne i Krzemień Wieś stanie się faktem. Dokumentacja projektowa, niezbędna do otrzymania pozwolenia na budowę tej inwestycji, dostała dofinansowanie z programu Mosty dla Regionów. Dzisiaj, w obecności premiera Mateusza Morawieckiego i minister Małgorzaty Jarosińskiej-Jedynak, podpisana została umowa na przekazanie dotacji celowej z budżetu państwa.

Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne
pixabay.com/bookofthefuture/creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.pl

Przeprawa mostowa pomiędzy miejscowościami Granne i Krzemień Wieś istniała niegdyś jako element Wielkiego Gościńca Litewskiego, głównego traktu łączącego Warszawę i Wilno. Ostatni most istniejący w tym miejscu został zniszczony około 1920 roku. Zlikwidowana przeprawa nie przerwała jednak istniejących od lat silnych powiązań rodzinnych, społecznych i gospodarczych pomiędzy mieszkańcami obu stron rzeki.

- Odtworzenie historycznego połączenia komunikacyjnego ułatwi współpracę między Mazowszem i Podlasiem. Ponadto, wpłynie na rozwój lokalnej przedsiębiorczości i pozwoli na odnowienie dawnych więzi społecznych

- mówi minister Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

Liderem projektu jest powiat siemiatycki działający na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy: powiatami siemiatyckim i sokołowskim, gminą Jabłonna Lacka oraz Perlejewo.

Cały koszt przygotowania dokumentacji przedprojektowej i projektowej wynosi blisko 1,5 mln zł, z czego około 1,2 mln zł pokryje dofinansowanie z rządowego programu Mosty dla Regionów.

Koszt całej inwestycji, która zakłada budowę przeprawy mostowej przez rzekę Bug wraz z drogami dojazdowymi między wsią Granne w powiecie siemiatyckim oraz wsią Krzemień Wieś w powiecie sokołowskim, szacowany jest na około 91,5 mln zł. Nowy most będzie spełniał parametry techniczne i użytkowe drogi klasy „G” oraz zostanie zaprojektowany na najwyższą klasę obciążenia taborem samochodowym (klasę „A”) oraz na obciążenie pojazdami specjalnymi zgodnie z umową standaryzacyjną NATO – STANAG 2021.

 



Źródło: niezalezna.pl, PAP

#Bug #most #przeprawa

mg