Blisko co trzeci bilet spółki PKP Intercity jest sprzedawany za pośrednictwem internetu lub z aplikacji mobilnej. Bilety tej spółki stanowią 81 proc. ogółu wszystkich biletów kupionych przez internet. W minionym roku prawie 16 mln pasażerów kupiło bilet kolejowy drogą elektroniczną. To ponad 5 proc. ogólnej liczby przejazdów - poinformował w komunikacie Urząd Transportu Kolejowego.
Nadal jednak najwięcej pasażerów kupuje bilet w tradycyjny sposób – w kasie biletowej. Tak postępuje 56 proc. podróżnych.
Jak podaje UTK 16 proc. stanowią pasażerowie kupujący bilet w pociągu u konduktora. W przypadku braku możliwości zakupu biletu w kasie konduktor nie pobiera dodatkowej opłaty za wystawienie biletu.
Coraz bardziej popularne stają się automaty do sprzedaży biletów. W stacjonarnych, ustawionych w budynkach dworcowych czy na peronach bilet kupiło 6 proc. podróżnych. Najmniej biletów kupiono w automatach, które znajdują się w pociągach. W ten sposób sprzedano jedynie 1,2 mln biletów, czyli ok. 0,4 proc.
W ubiegłym roku z usług kolei skorzystały łącznie 292 mln osób.
Źródło: PAP,niezalezna.pl
#bilety #Urząd Transportu Kolejowego #koleje
Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
bm