Paweł Płuska został redaktorem naczelnym przejętych "Wiadomości", czyli "19:30". Poza tym, były reporter "Faktów" jest gospodarzem programu "Redakcja" w każdą niedzielę. Okazuje się, że mało kto ogląda dyskusję na żywo z publicystami.
"Redakcja" to nowy program TVP INFO, nadawany w niedzielę o godz. 10.30. Ukazuje się on od 21 stycznia b.r., między "Kawą na Ławę" w TVN24 i "Śniadaniem Rymanowskiego" w Polsacie News. Godzinna audycja przegrywa drastycznie z konkurencją. W TVP INFO przed przejęciem telewizji przez rząd na podstawie uchwały o tej porze emitowano "Woronicza 17". Warto porównać wyniki oglądalności.
Program Pawła Płuski ogląda średnio... 97 tys. widzów. Dzięki niemu, TVP INFO po godz. 10.30 w każdą niedzielę ma średnio zaledwie 1,09 proc. udziału w grupie ogólnej 4+, 0,48 proc. w komercyjnej 16-49 oraz 0,51 proc. w komercyjnej 16-59 - wylicza "Press". Najpopularniejsze było pierwsze wydanie "Redakcji", które przyciągnęło przed telewizory 116 tys. widzów.
O tym, jak dramatycznie słaba jest to oglądalność, niech świadczy fakt, że "Woronicza 17" oglądało średnio 680 tys. widzów (dane za pierwsze cztery miesiące 2022 roku). "Redakcja" przegrywa zdecydowanie z konkurencją - program Piaseckiego w TVN24 śledzi ponad 800 tys. widzów, natomiast Rymanowskiego w Polsat News ok. 400 tys. osób.
W styczniu liderem kanałów informacyjnych był TVN24, ale po piętach depcze mu Telewizja Republika. W styczniu 2024 r. Republika zanotowała średnio 3,52 proc. udziału na rynku. Kanał ma ponad milion subskrybentów na YouTube. W styczniu uzyskał 84 105 794 wyświetleń! Ale to nie koniec. Dużą popularnością cieszy się m.in. codzienny program informacyjny "Dzisiaj", prowadzony przez Danutę Holecką. W połowie stycznia obejrzało go średnio ponad 700 tys. widzów. Nowość na antenie, sobotni "Express Republiki" o g. 16.55 z Rafałem Patyrą przebił oglądalnością TVN24 3 lutego - program śledziło ponad 400 tys. widzów.
🔥W weekend kilka świetnych wieści na temat #oglądalność Domu Wolnego Słowa 🇵🇱@RepublikaTV
— michal.rachon (@michalrachon) February 5, 2024
Pierwsza brzmi tak:
🚨W czasie sobotniego wydania programu #ExpressRepubliki pokonaliśmy konkurentów z @tvn24, będąc w tym czasie najchętniej 📈oglądaną telewizją informacyjną w… pic.twitter.com/Npjkl0hKYy
Dla porównania, TVP INFO przegrywa również z Polsatem News i ma zaledwie 1,52 proc. udziału. Liczby nie kłamią - rok temu o tej porze serwis publicznego nadawcy odnotował 4,43 proc. udziału na rynku.