Klub Jagielloński zaalarmował UOKiK i opinię publiczną o wprowadzaniu klientów w błąd przez niemiecką sieć dyskontów Lidl. W ramach promocji „tydzień polskich marek” oferowała ona marki, które polskie są tylko z nazwy, bo należą do zagranicznego kapitału.
Koncerny chętnie mijają się z prawdą, gdy chcą skłonić do zakupu swoich produktów. Teraz starają się wykorzystać popularność patriotyzmu gospodarczego, podszywając się pod polskie barwy, nawet jeśli mają z nimi niewiele wspólnego. Niedawno UOKiK podjął działania w związku z podobnym przewinieniem sieci Kaufland, należącej do tej samej spółki co Lidl – Schwarz Gruppe. Bez wzrostu świadomości konsumenckiej w Polsce takie wypadki będą się powtarzały – przynajmniej dopóki większość z nas nie będzie zdawała sobie sprawy, że znana i swojska nazwa wcale nie musi już oznaczać polskiej marki.
Źródło: Gazeta Polska Codziennie
#supermarket
#Polska
#Lidl
Piotr Wójcik