Jak podają wirtualnemedia.pl z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że Grupa Lotos jest jedną z kilku spółek z udziałem Skarbu Państwa, która w ubiegłym roku znacznie ograniczyła wydatki reklamowe w Polsacie i TVN, a zwiększyła je w TVP1 i TVP2.
Mateusz Cabak z biura komunikacji Grupy Lotos wyjaśnia, że spółka dobierała kanały telewizyjne na podstawie dopasowania stacji do odpowiedniej grupy docelowej.
- mówi Cabak.W 2016 roku, z uwagi na rozgrywki Euro, Lotos prowadził działania wynikające ze sponsorowania reprezentacji Polski w piłce nożnej. Działania były prowadzone zarówno w TVP, jak i Polsacie, które transmitowały mecze Euro. Ograniczenie wydatków reklamowych w TVN wynikało m.in. z faktu, że stacja ta nie transmituje wydarzeń sportowych i nie było tam treści, którymi Lotos był zainteresowany
Pieniądze które Lotos zaoszczędził rezygnując z kampanii w stacjach TVN i Polsat, przeznaczył za to na reklamę w kanałach Telewizji Polskiej.
Warto zaznaczyć, że nie jest to jedyna spółka, która zrezygnowała z reklam w tych stacjach. Zrobił to również między innymi Bank PKO.
 
                        
        
        
        
        
     
                         
                         
                        ![Raport KRRiT za III kwartał 2025. Republika z największym wzrostem oglądalności! [STATYSTYKI]](https://files.niezalezna.tech/images/upload/2025/10/29/n_51d2f8dee7f300f4cb76f36604f882c292bf6763d706371062f651d11e8f6296_c.jpg?r=1,1) 
             
             
             
            !["Niebywały skandal". Prezydent Legnicy zaatakował podczas relacji dziennikarza TV Republika [WIDEO]](https://files.niezalezna.tech/images/upload/2025/10/27/n_bd78b62cb88d296a2f00fb9ead0a78702748099f54a47b5b5d8529c1c7e70193_c.jpg?r=1,1) 
             
             
            ![Tłumy na spotkaniu inaugurującym działalność Klubu Gazety Polskiej w Iławie [ZDJĘCIA]](https://files.niezalezna.tech/images/upload/2025/10/23/n_e07f503261231ca4c167669f3393b185955c344467a1c31207a234969adc39b2_c.jpg?r=1,1)