Krzysztof Czabański w rozmowie z money.pl twierdził, że wpływy abonamentowe są tylko częścią budżetu Mediów Publicznych.
– zaznacza Czabański.– Spora część dochodów TVP pochodzi ze źródeł komercyjnych. Nie można niestabilną sytuację finansową w spółce zasłaniać jedynie kwestią abonamentu. Duże znaczenie ma tu również spadająca oglądalność, a co za tym idzie straty wpływów z reklam
Reklama
W finanse mediów publicznych uderza także obowiązująca od stycznia 2016 roku poprawiona ustawa o podatku od towarów i usług. Z nowych regulacji wynika, że podatkiem VAT objęta została również działalność misyjna, a więc i dochód z abonamentu. Jak tłumaczy money.pl Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, nowe prawo nakłada na spółki mediów publicznych niekorzystne zasady odliczania podatku VAT. A chodzi o 92 mln zł, które media publiczne mogą stracić tylko w tym roku. Pod koniec kwietnia uszczuplenie podatkowe oszacowano na 63 mln zł w TVP, 16 mln zł w centrali Polskiego Radia oraz 13 mln zł w rozgłośniach regionalnych.
Więcej na ten temat:www.money.pl