Zamach antydemokratyczny. Ryszard Kalisz i postkomunistyczna hydra » CZYTAJ TERAZ »

Sprawdź, kiedy pracownicy robią najwięcej błędów. Naukowcy wskazali konkretne dni i godziny

Badanie przeprowadzone przez zespół naukowców z Texas A&M University potwierdza to, z czym wielu pracowników biurowych musi mierzyć się praktycznie w każdym tygodniu pracy. Chodzi o spadek produktywności w godzinach popołudniowych oraz w… piątki. Wyniki badania, opublikowane w czasopiśmie „PLOS ONE”, dostarczają naukowego potwierdzenia tego zjawiska.

Kiedy pracownicy robią najwięcej błędów? Największy spadek produktywności jest w... piątki
Kiedy pracownicy robią najwięcej błędów? Największy spadek produktywności jest w... piątki
Zdjęcie autorstwa Arina Krasnikova z Pexels

W ramach badania analizowano wskaźniki korzystania z komputera przez 789 pracowników dużej firmy energetycznej w Teksasie przez dwa lata, od stycznia 2017 roku do grudnia 2018 roku. 

Większość badań wydajności pracowników wykorzystuje samoraportowanie albo ocenę przełożonych, co bywa subiektywne i dość inwazyjne. My zamiast tego wykorzystaliśmy wskaźniki użytkowania komputera, takie jak szybkość pisania, błędy w pisaniu i aktywność myszki, aby uzyskać obiektywne i nieinwazyjne dane na temat wzorców pracy na komputerze.

– mówi jeden z autorów artykułu prof. Mark Benden.

Wyniki tego badania potwierdzają, że pracownicy są mniej aktywni i bardziej podatni na popełnianie błędów w popołudniowych godzinach oraz w piątki. Szczególnie newralgiczne okazały się piątkowe popołudnia – to właśnie wtedy wykazano najwyższy spadek produktywności.

Obserwowano, że pracownicy pisali mniej słów, wykonywali mniej ruchów myszką oraz wykonywali mniej kliknięć i scrollowań w piątki niż w pozostałe dni tygodnia.

Wnioski z badania sugerują, że wprowadzenie elastycznych form pracy, takich jak praca hybrydowa czy czterodniowy tydzień pracy, może przyczynić się do zwiększenia produktywności i zadowolenia pracowników. Badacze podkreślają, że praca zdalna czy skrócona ilość godzin może obniżyć stres związany z dojazdami do pracy oraz polityką w miejscu pracy, a także poprawić satysfakcję z wykonywanej pracy.
 

 



Źródło: Niezalezna.pl, PAP, PLOS ONE

#praca zdalna #praca hybrydowa #czterodniowy tydzień pracy #błędy w pracy

MaŁu