Koszulka "RUDA WRONA ORŁA NIE POKONA" TYLKO U NAS! Zamów już TERAZ!

Pomoc medyczna przez telefon? Dzwoń na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu, czyli miejsce, gdzie można uzyskać profesjonalną pomoc medyczną przez telefon poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, obsługuje również w języku angielskim - poinformowało Ministerstwo Zdrowia.

Zdjęcie autorstwa NEOSiAM 2021 z Pexels

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu to miejsce, gdzie można uzyskać profesjonalną pomoc medyczną przez telefon w nocy, w weekendy i święta, czyli poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu obsługuje również w języku angielskim.
- czytamy.

Aby uzyskać pomoc, należy zadzwonić pod numer 800 137 200 lub wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/zdrowie/tpk

W trakcie rozmowy z konsultantem zostanie przeprowadzony z Tobą wstępny wywiad, podczas którego zostaniesz zapytany o imię i nazwisko oraz numer PESEL. Następnie skontaktuje się z Tobą pielęgniarka i w razie potrzeby lekarz.
- informuje Ministerstwa Zdrowia.

Po wypełnieniu formularza kontakt z pielęgniarką lub lekarzem nastąpi w ciągu trzech godzin.

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach od 18 do 8 następnego dnia, a także w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8 do 8 następnego dnia.

Z TPK można skorzystać w sytuacji nagłego zachorowania poza godzinami pracy POZ, nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy oraz gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia. W ramach TPK można także uzyskać e–receptę, e–skierowanie lub e–zwolnienie.

 



Źródło: Niezalezna.pl, PAP

MaŁu