Teleplatforma Pierwszego Kontaktu, czyli miejsce, gdzie można uzyskać profesjonalną pomoc medyczną przez telefon poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, obsługuje również w języku angielskim - poinformowało Ministerstwo Zdrowia.
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu to miejsce, gdzie można uzyskać profesjonalną pomoc medyczną przez telefon w nocy, w weekendy i święta, czyli poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej.
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu obsługuje również w języku angielskim.
- czytamy.
ℹ️ Od 7 grudnia Teleplatforma Pierwszego Kontaktu #TPK obsługuje również w języku angielskim. 🇬🇧
— Ministerstwo Zdrowia (@MZ_GOV_PL) December 11, 2021
👉 https://t.co/nXVcJGPx2U pic.twitter.com/xIHMbMao6R
Aby uzyskać pomoc, należy zadzwonić pod numer 800 137 200 lub wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/zdrowie/tpk
W trakcie rozmowy z konsultantem zostanie przeprowadzony z Tobą wstępny wywiad, podczas którego zostaniesz zapytany o imię i nazwisko oraz numer PESEL. Następnie skontaktuje się z Tobą pielęgniarka i w razie potrzeby lekarz.
- informuje Ministerstwa Zdrowia.
Po wypełnieniu formularza kontakt z pielęgniarką lub lekarzem nastąpi w ciągu trzech godzin.
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach od 18 do 8 następnego dnia, a także w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8 do 8 następnego dnia.
Z TPK można skorzystać w sytuacji nagłego zachorowania poza godzinami pracy POZ, nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy oraz gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia. W ramach TPK można także uzyskać e–receptę, e–skierowanie lub e–zwolnienie.