Sprawdź gdzie kupisz Gazetę Polską oraz Gazetę Polską Codziennie Lista miejsc »

Na stoku czy na kanapie? Jak Polacy najczęściej spędzają ferie zimowe?

Na śniegu czy na lodzie? Niezależnie od pogody, zima to czas, kiedy mamy mnóstwo okazji do zabawy na powietrzu. Jakie sporty zimowe cieszą się największym zainteresowaniem wśród Polaków? Czas ferii to dobry moment, żeby to sprawdzić. Okazuje się, że ponad połowa ankietowanych po zimowych aktywnościach wybiera relaks przy oglądaniu filmów i seriali. W ostatnich latach jednak coraz bardziej zyskuje na popularności nowy trend – morsowanie.

Zdjęcie autorstwa Daniel Frank z Pexels

Jak potwierdzają badania prowadzone na zlecenie Klarna, spośród sportów zimowych Polacy najchętniej wybierają jazdę na sankach (79 proc.), wędrówki górskie (60 proc.) oraz jazdę na nartach (47 proc.). Snowboard pojawił się dopiero na siódmej pozycji z wynikiem 19 proc. Co ciekawe, ze wszystkich 17 krajów, które wzięły udział w badaniu, jedynie w Portugalii jazda na desce cieszy się większą popularnością, niż narty.

Pomysły na zimowy relaks

Pomysłów na odpoczynek po zimowych aktywnościach jest naprawdę wiele, jednak Polacy najbardziej cenią sobie oglądanie filmów i seriali ( 54 proc.) relaks przy drinku (45 proc.) oraz wyjście do baru z rodziną lub przyjaciółmi (44 proc.). 

Coraz popularniejsze stają się również morsowanie oraz sauny. Kąpieli w lodowatej wodzie próbowało już 18 proc. polskich respondentów – najwięcej tych między 18 a 25 rokiem życia (34 proc.) oraz Millenialsów (23 proc.). Co ciekawe, wśród respondentów znalazła się też grupa starszych morsów w wieku 58-76 (8 proc.). Najwięcej fanów morsowania żyje jednak w Finlandii, tam aż 42 proc. osób przyznało, że spróbowało tej aktywności chociaż raz w życiu, a 96 proc. korzystało z sauny. W Polsce także ma ona swoich zwolenników – 15 proc. ankietowanych wskazało, że korzysta z dobrodziejstw sauny regularnie. 

Rewia mody na stoku?

Co prawda stok narciarski to nie wybieg mody, ale tu także panują najnowsze trendy, które jak potwierdzają badania Klarny, mają znaczenie dla większości Polaków. Aż 66 proc. respondentów przyznało, że ważne jest dla nich, by strój, który mają na sobie, był modny. Inspiracje do stworzenia zimowych stylizacji czerpiemy przede wszystkim z Instagrama (73 proc.), Facebooka (69 proc.) oraz Youtube (58 proc.). Na które elementy stroju zwracamy szczególną uwagę? 

Według polskich konsumentów modne powinny być przede wszystkim: rękawiczki (74 proc.), czapki (72 proc.) oraz kurtki narciarskie (63 proc.). To samo dotyczy okularów przeciwsłonecznych ( 59 proc.), googli (51 proc.) oraz butów – aż 50 proc. badanych wskazało, że śniegowce popularnych marek stanowią dla nich jeden z najmodniejszych dodatków zimowych stylizacji. Co więcej, coraz większa grupa polskich konsumentów (83 proc.) wskazuje, iż akcesoria tj. kask, przestały pełnić jedynie funkcję ochronną i stały się elementem stylizacji.

Badanie Klarna zostało przeprowadzone we współpracy z agencją badawczą Dynata i swoim zasięgiem objęło 17 krajów - USA, Kanadę, Wielką Brytanię,  rlandię, Australię, Niemcy, Austrię, Holandię, Belgię, Francję, Polskę, Hiszpanię, Portugalię, Włochy, Szwecję, Norwegię i Finlandię. Badanie zostało przeprowadzone na próbie 1000 respondentów w każdym kraju, którzy uprawiają sporty zimowe i uważają, że moda na stoku ma znaczenie. W sumie wzięło w nim udział 17 540 konsumentów w wieku od 18 do 75 lat.

 



Źródło: Niezalezna.pl, havas.pl

#ferie zimowe #sporty zimowe

MaŁu